پیش بینی ادامه روند ترافیک در بنادر جهان در سال 2022

زمان مطالعه: 2 دقیقه



با وجود پیش بینی کاهش رشد واردات نسبت به سال گذشته، انتظار می رود اختلال در زنجیره تامین و ترافیک در بنادر جهانی در سال 2022 نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از سی ترید مریتایم، به گفته موسسه NRF، انتظار می رود با وجود کاهش پیش بینی شده تولید و صادرات از کشورهای آسیایی به دلیل تعطیلی کارخانه ها در این ماه به مناسبت سال نو، اختلال در زنجیره تامین در برخی بنادر اروپایی و بنادر امریکا ادامه داشته باشد.

بر اساس گزارش Global Port Tracker NRF انتظار می رود واردات در بنادر کانتینری شلوغ آمریکا و اروپا در نیمه اول سال رشد متوسطی داشته باشد. اگرچه کاهش پیش‌بینی‌شده تولید و صادرات از آسیا فرصتی را برای بنادر ایجاد می کند تا ترافیک بندری را کاهش دهد، اما تا زمانی که پایانه‌ها همچنان با کمبود فضا مواجه باشند، این امر نمی‌تواند به سرعت اتفاق بیفتد. یکی از علت های اصلی ترافیک در بنادر، ناتوانی در انتقال کارآمد محموله به خارج از پایانه بندری و رساندن آن به مقصد نهایی است.

کمبود تجهیزات، در دسترس نبودن نیروی کار و کمبود فضای انبار در مراکز توزیع در برخی بنادر بزرگ نیز از دیگر موارد مشکل ساز هستند که باعث ترافیک های بندری شده اند.

زنجیره های تامین جهانی به تلاش خود برای انطباق و هماهنگی با حجم های بالای صادرات و واردات ادامه می دهد و از کاهش رشد جابجایی کالا حتی برای مدت کوتاه استقبال می شود. 

با این حال جاناتان گلد، معاون NRF در بخش زنجیره تامین و سیاست گمرکی، می گوید: اگرچه امسال شاهد رشد چشمگیری در واردات نخواهیم بود اما متأسفانه بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که در طول سال 2022 به دلایل مختلف اختلالات در زنجیره تامین و ترافیک بندری ادامه داشته باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمل و نقل دریایی از تهدید اُمیکرون در امان نیست

ش اسفند 7 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از خبرگزاری بلومبرگ افزایش موارد ابتلای خدمۀ کشتی‌ها به ویروس اُمیکرون و الزامات قرنطینه‌ای سخت‌تر در بنادر به خصوص بنادر چین  کارفرمایان دریایی را دچار نگرانی بیش از حد کرده است. در این ارتباط فرانچسکو گارگیولو، مدیر‌عامل شورای بین‌المللی کارفرمایان دریایی […]

همچنین بخوانید: