پسکرانه بنادر فرصتی بسیار خوب برای سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی/اهمیت بسیار بالای توسعه حمل و نقل دریایی در اقتصاد ایران/ ضرورت حرکت به سمت ایجاد بنادر نسل سوم

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی، یکی از فرصت های بسیار مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را در بنادر و پسکرانه آن عنوان کرد.

منصور آرامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه شاهد ارتقاء بنادر دنیا به بنادر نسل سوم و چهارم هستیم، اظهار داشت: بنادر ایران هنوز در مرحله بنادر نسل دوم قرار دارند و باید با برنامه ریزی مدون و صحیح در راستای ارتقای نسل بنادر کشور گام برداریم.

 

رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنادر بر اساس معیارها و شاخص های مختلف بنادر به چهار نسل تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: در بنادر نسل اول، فعالیت ها فقط در محدوده بندر متمرکز است و در بنادر نسل دوم، دولت و شرکت های خصوصی با هم در تعامل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در بنادر نسل سوم با بهره مندی از  حمل و نقل چندوجهی و نیازهای رو به رشد تجارت، فعالیت های بازاریابی و ارزش افزوده کالا مدنظر قرار می گیرد، اظهارکرد: نسل سوم بنادر نقش مهمی در زنجیره حمل و نقل که بر پایه تولید و توزیع است، ایفا می کنند و از اهمیت بسیار بالایی در پویایی حمل و نقل کالا و ترانزیت برخوردار هستند.

 

رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دربنادر نسل چهارم، ضمن اتصال مناطق مختلف بندر با یکدیگر، بندر با سایر بنادر دنیا نیز در تعامل و همکاری در سطوح بین المللی خواهد بود و استفاده از سیستم تبادل الکترونیکی داده ها برای مدیریت و حمل و نقل نقش مهمی را ایفا می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم شاهد سرمایه گذاری هرچه بیشتر بخش خصوصی در بنادر کشور باشیم، بیان کرد: زمانی می توان صاحبان کالا و سرمایه گذاران را به سمت بنادر روانه کرد که در زمینه ترانزیت کالا، تعرفه خدمات و تسهیلات خوب و مناسبی ارایه شود.

 

آرامی افزود: یکی از فرصت های بسیار مناسبی که به خوبی می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی شود، بنادر و پسکرانه آن است و با توجه به مزیت های متعددی که در بنادر کشور وجود دارد می توان در این مسیر گام برداشت.

 

 وی گفت: بهبود و ضعیت حمل و نقل دریایی کشور مقوله بسیار مهمی برای اقتصاد ایران است و به همین دلیل باید در مسیر پویایی و رونق بنادر حرکت کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام تبریک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جانباز

د اسفند 16 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی اعیاد مبارکه شعبانیه و فرخنده میلاد ماه منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و عملدار صحرای کربلا و روز جانباز را به هموطنان و تمامی جانبازان غیور دفاع مقدس، جامعه […]
پیام تبریک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جانباز

همچنین بخوانید: