پویایی و رونق اقتصاد ایران نیازمند توسعه دریامحور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعداد فوق‌ العاده‌ ایران در حوزه دریایی و بندری،‌ گفت: اقتصاد ایران نیازمند توسعه “دریامحور” است تا از طریق آن شاهد پویایی و رونق اقتصاد و تجارت کشور باشیم.

به گزارش مرین‌پرس، عبدالکریم جمیری با تاکید بر اینکه بنادر کشور نیازمند توسعه حداکثری هستند،‌ اظهار داشت: با توجه به موقعیت فوق‌العاده جغرافیایی کشور و ظرفیت‌های موجود در حوزه دریایی و بندری، اقتصاد ایران نیازمند توسعه “دریامحور” است و باید شاهد رونق دریایی و بندری به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات و ترانزیت کالا باید با برنامه‌ریزی مدون گام برداریم و از ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور به منظور بهبود وضعیت ترانزیت و صادرات به بهترین شکل استفاده کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در مقوله تولید گام‌های جدی‌تری در اقتصاد ایران برداشته شود، اظهار داشت: باید زیرساخت‌های مناسب به منظور تولید ایجاد شود تا شاهد توسعه صادرات کشور باشیم، در این بین از ظرفیت پسکرانه بنادر برخوردار هستیم و باید بتوانیم زیرساخت‌های مناسب به منظور تولید را در این مناطق ایجاد کنیم.

جمیری با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر به دلیل نزدیکی به دریا می‌تواند شرایط بسیار مطلوب‌تری را در حوزه صادرات رقم بزند، عنوان کرد: کاهش مسافت و هزینه کمتر مهم‌ترین شاخص‌های تولید در پسکرانه بنادر است.

وی با تاکید بر اینکه تسخیر بازار در سطح منطقه و بین‌الملل باید به عنوان یک هدف اساسی برای اقتصاد ایران تعریف شود، بیان کرد: در عین حال باید بازاریابی مناسبی به منظور توسعه صادرات صورت گیرد و اینگونه بتوانیم شاهد استفاده مطلوب از تولیدات کشور در پسکرانه بنادر باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: استعداد فوق‌العاده‌ای در حوزه دریایی و بندری داریم و در برخی مناطق ساحلی کشور معیشت مردم از مسیر دریا و بندر تامین می‌شود، بنابراین باید مردم را به سمت مناطق ساحلی و بهره‌مندی از اقتصا “دریامحور” سوق دهیم و از این نعمت خدادای کشور به بهترین شکل استفاده کنیم.

جمیری با اشاره به اینکه توسعه تجارت با استفاده از ظرفیت‌های دریایی و بندری از مهم‌ترین مسائلی است که دنیای امروز به سمت آن حرکت کرده، گفت: ایمنی بیشتر، هزینه کمتر و زمان کمتر مهم‌ترین ویژگی‌های حمل و نقل دریایی و خوشبختانه کشور ما از ظرفیت فوق‌العاده دریایی و بندری برخودار است و نباید این ظرفیت نادیده گرفته و در مورد آن غفلت شود.

وی افزود: باید در مسیر تحقق شعار سال که تولید؛ اشتغال آفرین و دانش بنیان است، حرکت کنیم و از ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور و به ویژه ظرفیت پسکرانه بنادر چه در راستای افزایش میزان تولید و چه در زمینه توسعه صادرات و ترانزیت به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرعت ‌بخشی به خروج کالاهای رسوبی مانده در بنادر اولویت دولت است/ ضرورت هم افزایی تمامی ارگان ها در ترخیص کالاهای متروکه/ سامانه جامع تجارت زمینه مسدودسازی بسترهای فسادزاست

چ خرداد 11 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، یکی از اولویت‌های جدی دولت سیزدهم را جلوگیری از رسوب کالاها و سرعت بخشی به روند خروج کالاهای رسوبی مانده در بنادر عنوان کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالمجید اجتهادی […]
عبدالمجید اجتهادی،معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، بندر شهید رجایی سازمان بنادر و دریانوردی ی،

همچنین بخوانید: