صنایع دریایی؛ اشتغالزایی فراوانی به همراه دارد/ نیاز کشور به کشتی‌های مختلف برای توسعه حمل‌ونقل دریایی

زمان مطالعه: 3 دقیقه



رییس هیات مدیره شرکت هدایت کشتی خلیج‌فارس با اشاره به اینکه صنایع دریایی، اشتغالزایی فراوانی برای کشور به همراه دارد، گفت: در صورت رونق صنایع دریایی، می‌توانیم شاهد رونق اقتصاد کشور باشیم.

محمدرضا قادری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ضرورت حمایت از صنایع دریایی و دریانوردی، اظهار داشت: حمایت از حمل‌ونقل دریایی، توسعه اقتصاد دریامحور و نیز بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور امری ضروری است.

 

وی ادامه داد: نیازمند کشتی‌های مختلف هستیم تا به ناوگان شناورهای خدماتی کشور اضافه شوند و هر شناور به منزله اشتغالزایی برای مردم است و در صورت رونق و فعالیت صنایع دریایی می‌توانیم شاهد رونق اقتصاد کشور باشیم.

 

رییس هیات مدیره شرکت هدایت کشتی خلیج فارس با اشاره به اینکه کشورها موظف هستند به کشتی‌های خارجی که وارد بنادر آنها می‌شوند خدمات مختلفی ارائه کنند، بیان کرد: شرکت هدایت کشتی خلیج فارس به نیابت از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور این این خدمات را ارائه می‌کند و باید دارای قابلیت‌های مختلفی باشد تا این خدمات به نحو مطلوب و استاندارد به کشتی‌ها ارائه شود.

 

قادری با تاکید بر اینکه باید خدمات ارائه شده به کشتی‌ها باید مطابق استانداردهای بین‌المللی باشد، عنوان کرد: بیش از ۸۵ درصد تجارت کشور از طریق دریا و حمل و نقل دریایی انجام می‌شود و به همین دلیل باید ارائه خدمات با استانداردهای بالا چه در حوزه ایمنی، چه در زمینه حفظ محیط‌زیست دریایی و…همراه باشد.

 

ارائه خدمات مطلوب به شناورها؛ سرلوحه حمل‌ونقل دریایی کشور

وی با اشاره به اینکه ایران به ۳۲ مقاوله نامه دریایی، کنوانسیون بین‌المللی، آیین نامه، قطع‌نامه و…ملحق شده و موظف به رعایت آن‌ها در مورد کشتی‌های تحت پرچم و کشتی‌های با پرچم خارجی وارد شده به بنادر کشور است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مطلوب به کشتی‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی سرلوحه کار حمل‌ونقل دریایی کشور است.

 

رییس هیات مدیره شرکت هدایت کشتی خلیج افزود: برخی از این استانداردها به دریانوردانی مربوط می‌شود که روی شناورها در حال فعالیت هستند و باید دارای گواهینامه‌های مختلف شایستگی باشند و خدمات لازم را ارائه کنند، برخی دیگر از استانداردها به شناورها مربوط می‌شود که باید دارای گواهینامه‌های فنی باشند و از تجهیزات و امکانات لازم برخوردار بوده و مطابق با استانداردها، فعالیت کنند.

کانال دسترسی به بنادر هر کشور باید ایمن باشد

قادری همچنین با اشاره به اینکه کانال دسترسی به بنادر هر کشور نیز باید ایمن باشد، ‌ عنوان کرد: در همین راستا باید خدماتی به کشتی‌ها ارائه شود تا ایمنی آن‌ها تضمین شود که از جمله آن می‌توان به مقوله لایروبی، وجود علائم کمک ناوبری و…اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: همه این موارد کمک می‌کند حمل‌ونقل دریایی کشور به منظور آمادگی برای پذیرش انواع کشتی، ایمن باشد و زمانی که کشتی‌ها وارد آب‌ها و بنادر کشور می‌شوند، خدمات مطلوب و استاندارد دریافت کنند.

 

عبور سالانه ۵۰ هزار شناور اقیانوس‌پیما از تنگه هرمز

رییس هیات مدیره شرکت هدایت کشتی خلیج با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر ۵۰ هزار شناور اقیانوس‌پیما از تنگه هرمز عبور می‌کنند، بیان کرد: تردد ایمن در حوزه حمل‌ونقل دریایی برای کشتی‌های عبوری از جمله وظایف مراجع حاکمیت دریایی کشورها است که باید به آن توجه ویژه داشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اتحادیه اروپا و روسیه بر سر ترانزیت کالا توافق کردند

چ تیر 22 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع بلندپایه روس گزارش دادند که اتحادیه اروپا و روسیه در مورد ترانزیت کالا به منطقه کالینینگراد (بخشی جدا از خاک روسیه در ساحل دریای بالتیک میان لهستان و لیتوانی)  به توافق رسیده‌اند. این منابع افزودند که بروکسل […]

همچنین بخوانید: