برگزاری نشست بررسی فرصت ها و چالش های بندر چابهار در افق کریدور شمال – جنوب/ اهمیت بندر چابهار در ترانزیت کالا از کریدور ترانزیتی شرق کشور

زمان مطالعه: 1 دقیقه



با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس و اعضای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، فرصت ها و چالش های بندر چابهار در افق کریدور ترانزیتی شمال-جنوب مورد بررسی قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، شهریار افندی زاده؛ معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست بررسی فرصت ها و چالش های بندر چابهار در افق کریدور شمال – جنوب، با اشاره به جلسات قبلی این وزارتخانه با مقامات کشور روسیه و علاقه مندی این کشور جهت سرمایه گذاری در بندر چابهار، گفت: برنامه این وزارتخانه در سال جاری، ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا است لذا نقش بندر چابهار و کریدور ترانزیتی شرق کشور در تحقق این هدف حائز اهمیت است.

 

کارشناسان و مدیران حاضر پس از بررسی موضوعات مختلف، بسته پیشنهادی دربرگیرنده راهکارهایی جهت اصلاح مشکلات و رویه ها در بخش های مختلف حمل و نقل دریایی و زمینی، گمرک، تجارت و لجستیک ارائه کردند.

 

گفتنی است، در نشست بررسی چالش ها و مشکلات بندر چابهار جهت فعال سازی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب و محور ترانزیتی شرق کشور که اعضای هیأت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، شرکت های کشتیرانی، فورواردرها و صاحبان کانتینر در بندر چابهار حضور داشتند، مسائل و مشکلات مختلفی که طی سال های اخیر در زمینه ترانزیت کالا از بندر چابهار و بویژه حمل و نقل کانتینری وجود داشت، مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۴۳ درصدی ترانزیت از ایران

پ تیر 23 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  گفت: از ابتدای امسال میزان کالای ترانزیت شده از ایران به ۲ و ۸ دهم میلیون تن رسید که نسبت به سه ماهه پارسال با رشد […]

همچنین بخوانید: