برخورد قایق صیادی و شناور ناشناس در آب‎های بندر خارگ در خلیج فارس

زمان مطالعه: 1 دقیقه



سانحه برخورد دو فروند شناور (قایق صیادی و شناور ناشناس) در محدوده میدان نفتی درود واقع در آب‎های بندر خارگ در خلیج فارس یک فوتی و ۲ مصدوم بر جای گذاشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ساعت ۱۷ و ۲۰ دقیقه روز گذشته (27 تیرماه) با اعلام اضطرار بستگان یک نفر از سرنشینان قایق صیادی مضطر به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خارک مبنی بر تصادم شناور یاد شده به ‌همراه ۴ نفر خدمه با شناوری ناشناس، هماهنگی لازم صورت گرفت و بلافاصله ناجی ۹ به منطقه وقوع سانحه اعزام شد.

با رسیدن شناور ناجی به موقعیت، سه تن از سرنشینان  قایق صیادی در اثر برخورد با شناور ناشناس دچار مصدومیت شدید شده‌ که تا پیش از رسیدن شناور ناجی، ۲ تن از آن‌ها توسط یک‌فروند قایق صیادی بومی به مرکز درمانی جزیره خارک منتقل شده‌ بودند.

برهمین اساس 2 فرد مضطر به ناجی ۹ انتقال یافت و پس از پهلوگیری به اسکله، فرد مصدوم توسط آمبولانس مستقر در اسکله به مرکز درمانی خارگ منتقل شد.

در این حادثه یکی از دو مصدومان که توسط قایق امدادرسان بومی به اسکله منتقل شده بود، به دلیل شدت جراحت، حین انتقال به مرکز درمانی، جان خود را از دست داد؛ وضعیت عمومی دو نفر مصدوم دیگر، مساعد گزارش شده است.

بررسی‌ اولیه حاکی است قایق صیادی از سمت سینه برخورد داشته و به موجب آن دچار آسیب جدی شده است؛ بررسی دقیق سانحه در دستور کار قرار دارد .

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعلام آمادگی بنادر آبادان برای انتقال زائران اربعین به عراق

س تیر 28 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیربنادر و دریانوردی آبادان از آمادگی کامل برای انتقال زائران اربعین به عراق از مسیر دریایی خبر داد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کامبیز مالکی زاده با اشاره به آغاز طرح سفرهای دریایی با همکاری بنادر آبادان و […]
اعلام آمادگی بنادر آبادان برای انتقال زائران اربعین به عراق

همچنین بخوانید: