احداث سیلوی 100هزار تنی غلات در بندر شهیدرجایی/ توسعه اراضی لجستیک صنعتی بندری و ایستگاه‌های ریلی در دستور کار

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان طرح‌های توسعه دریایی، خشکی و تجهیزات بندری در طرح جامع بندر شهید رجایی را تشریح کرد و گفت: در این طرح جامع، پروژه‌های مختلفی از جمله احداث اسکله‌های نفتی و خدماتی و سیلوی ترانزیت غلات با ظرفیت 100هزار تن احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و ‌دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی‌ران در تشریح مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در اجرای این طرح مطالعاتی تاکنون پروژه های متعددی در زمینه سرمایه‌گذاری، توسعه دریایی، خشکی و تجهیزات بندری تعریف شده است. 

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در طرح جامعه بندر شهید رجایی گفت: در حوزه دریایی مباحثی چون احداث اسکله‌های نفتی و خدماتی جدید، توسعه کانال دسترسی و حوضچه گردش غربی و در بخش بندری نیز طرح‌هایی از جمله توسعه کریدورهای خطوط لوله نفتی، احداث سیلوی ترانزیت غلات با ظرفیت 100هزار تن، احداث ترمینال‌های 3 کانتینری، و توسعه فاز یک اراضی لجستیک صنعتی بندری تعریف شده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: در این طرح‌ها به توسعه فعالیت‌های ریلی در ابعاد مختلف مانند اصلاح خطوط ریلی موجود در شرق بندر شهیدرجایی، توسعه ایستگاه ریلی شرق بندر برای نفت و محصولات فولادی، اصلاح خطوط ریلی ترمینال کالای عمومی، احداث ایستگاه ریلی ترمینال 2 کانتینری با 6 خط اصلاح خطوط ریلی موجود در شمال غرب بندر، احداث ایستگاه ریلی ترمینال فله معدنی با 4 خط و خطوط دسترسی اشاره شده است. 

به گفته محمدی کرجی‌ران، ایجاد پل روگذر بر روی خطوط راه آهن به منظور کاهش تداخلات حرکتی، ایجاد پل روگذر بر روی بزرگراه به منظور دسترسی بین دو منطقه گمرکی از اراضی پشتیبانی به غرب اراضی2400هکتاری برای بخش جاده‌‌ای از دیگر مطالعات به انجام رسیده در طرح جامع بندر شهید رجایی است.

گفتنی است؛ بندر شهید رجایی با برخورداری از 4 هزار و 510 متر مساحت، 2 هزار و 650 متر موج شکن،124 میلیون تن ظرفیت انبار و محوطه و 170 میلیون تن ظرفیت دسترسی دریایی، 32 پست و 12 پست اسکله نفتی(خلیج فارس) یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی دنیا قلمداد می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شکاف کانتینر‌های پلمب شده در انبار گمرک بوشهر +عکس

ش مرداد 8 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقهشکاف کانتینر‌های پلمب شده در انبار گمرک بوشهر +عکس

همچنین بخوانید: