اعلام آمادگی ایران برای برقراری خط مسافری دریایی با عراق/ ظرفیت بالای حمل و نقل کانتینری؛ مزیت کم‌نظیر بندر خرمشهر/ سرمایه گذاران در بندر خرمشهر تسهیلات دریافت می کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، با اشاره به برقراری خط مسافری میان بندر خرمشهر و کویت پس از وقفه دو ساله، گفت: در صورت همکاری طرف عراقی، برای ایجاد خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به بنادر عراق آمادگی کامل داریم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی در نشست مدیران بنادر خوزستان، اظهار داشت: بندر خرمشهر تنها بندری در حوزه اروند است که به صورت همزمان دارای ترمینال کانتینری، کالای عمومی، کالای فله، حمل و نقل چند وجهی، تردد مسافری است که این تنوع فعالیت، از مزیت‌های مهم و ویژه بندر خرمشهر به حساب می‌آید. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر اینکه بندر خرمشهر ۲۰ پست اسکله دارد، گفت: وجود 230 هزار هکتار اراضی پسکرانه و تجهیزات‌ استراتژی و ترمینال کانتینری از دیگر ظرفیت‌های بندر خرمشهر است که با وجود این ترمینال، ظرفیت کانتینری این بندر به 500 هزار TEU در سال رسیده است. 

وی بیان کرد: شرایط، پتانسیل و زیرساخت‌های موجود در بندر خرمشهر ایجاب می‌کند که مزیت‌های ویژه و متفاوت‌تری نسبت به سایر بنادر دریافت کند تا مقدمات رونق و توسعه منطقه ایجاد شود.

اسعدی با تاکید بر اینکه ظرفیت بندر خرمشهر به 11 میلیون تن در سال رسیده است، بیان کرد: بندر خرمشهر در سال 99 و 1400 به صورت پیاپی بالاترین میزان تخلیه و بارگیری بعد از جنگ تحمیلی را به ثبت رساند که این از اقدامات مهم اخیر به شمار می‌رود. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه پس از وقفه دو ساله، خط مسافری میان بندر خرمشهر و کویت راه‌اندازی شد و امکان ایجاد این مسیر برای تردد به کشور عراق نیز وجود دارد، تاکید کرد: ایجاد تسهیلات ویژه برای ترغیب و حضور صاحبان کالا در بندر خرمشهر ضروری و حیاتی است، اگر ما به صاحبان کالا برای سرمایه‌گذاری در بندر خرمشهر به صورت ویژه نگاه کنیم، شاهد رونق، آبادانی و افزایش ترافیک کالا در این بندر پرظرفیت خواهیم شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رییس شیلات: صیادان سرمایه گذار در زمینه آبزی پروری از اولویت ویژه ای بهره مند شوند

د مرداد 10 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی عصر دوشنبه در دیدار با نمایندگان جامعه صیادی هرمزگان با اشاره به اینکه اقدام های اولیه خوبی با حمایت نماینده مردم هرمزگان در مجلس و وزارتخانه جهادکشاورزی در زمینه سخت و زیان آور محاسبه شدن شغل صیادی شده است، افزود: […]

همچنین بخوانید: