انتظار ۳۰ ماهه صیادان گلستانی برای انتقال شناور ماهیگیری به دریای خزر پایان یافت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

اسماعیلی جباری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال و طی چهار ماه اجرا شد و از طریق آن امکان انتقال شناورها و قایق های ماهیگیری از رودهای گلستان به سوی دریای خزر مهیا گردید.

 به گزارش ایرنا و بنا به گزارش نهادهای متولی حدود ۲ هزار فروند انواع شناورهای ماهیگیری به صورت مجاز و غیرمجاز در گلستان فعالیت می کنند.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: با لایروبی رودخانه و مصب گرگانرود مسیر تردد از اسکله شناور صیادی به دریای خزر برقرار شد و از این پس شرایط برای رفت وآمد آسان‌تر صیادان استان، نیروهای یگان حفاطت از منابع آبزی و پرورش دهندگان ماهی در قفس و پن به دریا فراهم است.

وی از احداث اسکله صیادی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این اسکله با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال ساخته خواهد شد و پس از آن می‌توانیم شاهد توسعه پرورش ماهی در قفس و پن و بهبود اقتصاد مردم منطقه باشیم.

رودخانه گرگان رود، حدود ۲۰۰ کیلومتر طول دارد و از کوه‌های آلاداغ بجنورد سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر از اطراف گرگان، گنبد کاووس و دشت گرگان در نهایت در خواجه نفس به دریای خزر می‌ریزد.

به دلیل رسوب گذاری و کاهش تراز آبی خزر امکان تردد ماهیگیران گلستانی از گرگانرود به خزر وجود نداشت و صیادان منطقه با مشقت و سختی فراوان از ساحل سایر شهرستان ها وارد این دریا می شدند.

صیادی و پرورش ماهی در قفس از مشاغل اصلی ساحل نشینان گلستانی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سه صیاد شادگانی در دریا جان باختند 

د شهریور 7 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه سلمان امیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پیکر یکی از این افراد شب وقوع حادثه(شب شنبه گذشته) در تور قایق ماهیگیری پیدا و  توسط صیادان محلی تحویل دریابانی شد. وی افزود: پیکر ۲ برادر دیگر نیز امروز دوشنبه پیدا و پس از […]

همچنین بخوانید: