نیروی دریایی ارتش با جدیت از منافع کشور و منطقه دفاع می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار علی رستمی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه زنجان، گفت: سفیدپوشان نیروی دریایی با از خودگذشتی، با تمام قوا از انقلاب و ایران اسلامی دفاع خواهند کرد.

وی بیان داشت: امروز نیروی دریایی در آب‌هایی حضور مقتدرانه دارد که دشمنان تصورش را هم نمی‌کردند.

یک فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به نهضت خودکفایی در نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: نه تنها امنیت پایدار را در همه آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی برقرار کرده‌ایم، بلکه در اقصی نقاط جهان در حال دفاع از منافع ملی ایران اسلامی هستیم.

رستمی به فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در حوزه بین‌المللی اشاره کرد و بیان داشت: در تلاش برای ارتقای سطح امنیت جمعی در مناطق دریایی اقیانوس‌های مهم هستیم.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش ایران اسلامی در اقیانوس هند و دریای سرخ حضور دائمی و گسترده دارد.

یک فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به اهمیت برقراری امنیت در دریاهای دوردست و تأثیرات آن بر اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه دیپلماسی دریایی امروز بسیار فعال هستیم و پرچم مقدس کشورمان در آب‌های آزاد جهان به معرض نمایش گذاشته شده است.

رستمی گفت: نیروی دریایی در طول سال رزمایش‌های متعددی دارد و در دریای جنوب رزمایش‌های تخصصی متفاوتی توسط یگان‌های تفنگدار و تکاور دریایی، موشکی، جنگال، هوادریا و سطحی و زیرسطحی انجام می‌شود.

وی یاد آورشد: حضور نیروی دریایی نه فقط برای امنیت مرزها بلکه برای حضور در اقیانوس‌ها و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در آبراه‌های بین‌المللی بسیار آرام بخش است.

یک فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش با جدیت از منافع و منابع کشور و منطقه و با همه قوا در شمال اقیانوس هند و دریای سرخ دفاع می‌کند.

رستمی گفت: ما در نیروی دریایی ارتش با اعزام بیش از ۸۷ ناوگروه عملیاتی به دریاهای دوردست نه تنها تامین امنیت ناوگان تجاری کشور را برقرار کرده‌ایم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امام جمعه شیراز :اقتصاد دریا پایه راهبرد اصلی توسعه فارس است

ج آذر 11 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقهشیراز-مرین‌پرس-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: شیراز و فارس همواره در حوزه پشتیبانی اقتصاد دریا پایه نقش داشته ‌و اکنون باید اساتید دانشگاه اقتصاد دریا پایه را بسط دهند و دانشگاه شیراز نیز در این زمینه نقش ایفا کند و ستاد ویژه‌ای […]

همچنین بخوانید: