نشست مشترک مدیریت بنادر و دریانوردی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان

زمان مطالعه: 2 دقیقه



نشست مشترک مدیریت بنادر و دریانوردی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با هدف تسهیل امور ارزیابی کالای مرتبط با حوزه سلامت و مواد غذایی در بندر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مالکی‌زاده مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این نشست که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: بنادر دروازه‌های تجاری هر کشور است که تسهیل روند ترخیص کالا ، ارزیابی و تسریع در نمونه برداری و آزمایش کالا ، منجر به افزایش انگیزه فعالیت شناورها و صاحبان کالا خواهد شد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی آبادان، به دلیل نبود برخی تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی ، نمونه های آزمایش کالاها گاهی به شهر  اهواز و تهران ارسال و منجر به توقف و تاخیر تخلیه بار  شناورها می شود که با توجه به این کمبود در شهرستان آبادان ، جهت تسریع در ترخیص کالا ، تامین تجهیزات و ایجاد فضای آزمایشگاهی بیشتری لازم است.

 وی با اشاره به توافقات اخیر صورت گرفته در خصوص افزایش تبادلات تجاری و تردد مسافری بین بندر آبادان و بندر واصلیه سیبه عراق از آبراه اروند گفت : طبق قولی که از طرف عراقی به ما داده شد ، بندر الواصلیه که در ۷ دقیقه‌ای بندر آبادان در حال احداث است تا ۴ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و قطعاً به تبادلات تجاری، راه اندازی خط کشتیرانی و تردد مسافری و همچنین توریست درمانی رونق می بخشد.

  مالکی زاده افزود : ساخت اسکله در بندر اروندکنار و در بندر چوئبده و همچنین ساخت سه انبار نگهداری کالا در بنادر سه‌گانه ، از جمله اقدامات اخیر سازمان بنادر و دریانوردی ، جهت توسعه فعالیت تجاری بنادر در شهرستان آبادان بود.

 سید محمد محمدی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با دید مثبت برای رفع  موانع اقدام میکند تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر سازمان بنادر و دریانوردی ، پشتیبانی و حمایت آن  در کنار دیگر ادارات از گروه جهادی درمانی الکفیل  است که با این حمایت‌ها ، طی چهار روز ارائه خدمات رایگان به مدد جویان ،  قدم بلندی در مسیر محرومیت‌ زدایی در شهرستان آبادان برداشته شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ضمن قدردانی از سازمان بنادر و مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان در خصوص مشارکت های این سازمان در زمینه مسئولیت های اجتماعی ، بر تسهیل روند ارزیابی کالای شناورها و ترخیص آن  بیش از بیش تاکید کرد‌.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمل‌ونقل دریایی کشور مظلوم واقع شده است/ ضرورت اشاعه فرهنگ دریایی / اقتصاد دریامحور مغفول مانده است

س آذر 15 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه رییس هیات مدیره انجمن پایانه داران ایران با اشاره به اینکه حمل‌ونقل دریایی کشور مظلوم واقع شده است، گفت: اشاعه فرهنگ دریایی در سطح خرد و کلان، امری ضروری است که باید در راستای تحقق آن گام برداریم. شهرام بخشی‌پور در گفت‌وگو با […]
حمل‌ونقل دریایی کشور مظلوم واقع شده است

همچنین بخوانید: