صنایع شیلاتی اردبیل در حمایت از مددجویان توسعه می‌یابد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ضرورت گسترش همکاری‌ها با هدف ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد را یادآور شد و اظهار کرد: تعامل سازنده با اداره کل بهزیستی و استفاده از ظرفیت و توانمندهای طرفین در ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان بسیار مؤثر و راهگشا است.

وی توسعه همکاری‌های مشترک و مشارکت با هدف بهره‌گیری متقابل از توانایی‌های علمی، تجربی و آموزشی در حوزه ایجاد اشتغال و همچنین توانمندسازی نیازمندان را از طریق احداث و توسعه طرح‌های شیلاتی و آبزی‌پروری یادآور شد و تصریح کرد: اداره کل شیلات استان این هدف مهم را به جد دنبال می‌کند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: طرح‌ها و پروژه‌های موجود و تعریف شده در شیلات استان برای اشتغالزایی مددجویان و جامعه هدف مورد نظر است.

اله‌بخش افزود: در این طرح افراد می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و گرفتن مجوزهای لازم از طریق پرورش ماهیان زینتی، جلبک، زالو و… برای خود و ایجاد اشتغال استفاده کنند.

وی فراهم کردن فرصت مناسب برای اشتغال جامعه مددجویی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: نیروهای مستعد و علاقه‌مند در این حوزه در بخش صنایع شیلاتی، تکثیر و پرورش آبزیان می‌توانند اقدامات مؤثری را انجام دهند.

اله‌بخش بهره‌گیری مطلوب‌تر از ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های بالقوه در استان را در زمینه آبزی‌پروری و صنایع شیلاتی یادآور شد و اضافه کرد: حتی به صورت خانگی و در قالب صنایع کوچک و زودبازده می‌توان در این زمینه ورود پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آمادگی کامل داریم با تسریع و تسهیل در اعطای مجوزهای لازم در زمینه فعالیت‌های شیلاتی همکاری لازم را در ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای در کاهش فقر و توانمندسازی مددجویان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار آنها انجام داده و قدم‌های مثبت و بزرگی را در این حوزه برداریم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل ادامه داد: حوزه شیلات، حوزه گسترده با تنوع تولیدات و صنایع مرتبط است که با پرداخت تسهیلات و منابع حمایتی در این زمینه می‌توان اشتغال مناسبی را نیز ایجاد کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد بازارهای جدید برای خرمای بوشهر/ مقابله با آفت سوسک چوبخوار

چ آذر 23 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه حمید اورعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی ۲ روز اخیر با حضور در نقاط مختلف استان بوشهر پروژه‌های حوزه کشاورزی بررسی و در دیدار با مسئولان و فعالان حوزه کشاورزی مسائل این بخش‌ها مورد بررسی قرار گرفت. وی اضافه کرد: هدف از سفر […]

همچنین بخوانید: