پکن: «تهدید از جانب چین» بهانه آمریکا برای افزایش بودجه نظامی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قانون بودجه دفاع ملی این کشور در سال ۲۰۲۳ را امضا کرد، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن به طور عامدانه «تهدید چین» را بزرگ جلوه می‌دهد تا برای افزایش بودجه نظامی آمریکا بهانه‌تراشی کند.

تان کفه‌ئی، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: واقعیت‌ها بارها ثابت کرده‌اند که آمریکا تهدیدی مستقیم برای نظم بین‌الملل و باعث و بانی هرج‌ومرج‌های منطقه‌ای است.

در ادامه این بیانیه آمده که آمریکا در تلاش برای تحصیل منافع خود، بارها «یا علیه کشورها جنگ به‌راه انداخته یا با ایجاد درگیری، باعث تلفات گسترده و آوارگی غیرنظامیان بی‌گناه بوده است.»

در بودجه ۸۵۸ میلیارد دلاری نظامی آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۳ که به امضای بایدن رسید، ۱۰ میلیارد دلار کمک امنیتی و تسلیحاتی به تایوان تخصیص داده شده و خود بخش دیگری از زنجیره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا به شمار می‌رود که به گفته پکن «صلح و ثبات در تنگه تایوان را به شدت به خطر انداخته و علاوه بر این خطر رویارویی نظامی چین-آمریکا را افزایش می‌دهد.»

ارتش آزادی‌بخش خلق چین متعهد شده تا «قاطعانه از الحاق ملی و تمامیت ارضی کشور صیانت کرده» و همچنین هشدار داده که «واشنگتن هیچ چاره و گزینه دیگری ندارد به جز اینکه به منافع اصلی و نگرانی‌های عمده چین احترام بگذارد.»

جزیره تایوان از سال ۱۹۴۹ به طور خودمختار اداره می‌شود اما هرگز به طور رسمی از پکن اعلام استقلال نکرده و چین آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و آمریکا پس از سفر تحریک‌آمیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه آگوست تشدید شد و واکنش تند پکن را به همراه داشت.

وانگ یی، وزیر خارجه چین اوایل هفته جاری در مکالمه تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی وی گفت که «واشنگتن باید حقه قدیمی زورگویی یکطرفه را کنار بگذارد زیرا این حقه در گذشته درباره چین جواب نداده و در آینده هم نخواهد داد.»

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقف بیمه تمام کشتی‌ها در آب‌های روسیه توسط ژاپن

ی دی 4 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش مرین‌پرس، شرکت‌های بیمه توکیو مرین و نیچیدو فایر؛ سومپو ژاپن و میتسویی سامیتومو به دارندگان  کشتی‌ها اطلاع داده‌اند که دیگر کشتی‌ها را در آب‌های روسیه بیمه نخواهد کرد. بر اساس این گزارش، تصمیم شرکت‌های بیمه ژاپنی ۱۰ ماه بعد از آن صورت می‌گیرد که […]

همچنین بخوانید: