حمایت کامل سازمان بنادر از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر تفریحی-گردشگری چمخاله/ اتمام فاز اول بندر چمخاله درسال ۱۴۰۲

زمان مطالعه: 1 دقیقه



عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی کامل سازمان بنادر و دریانوردی برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر تفریحی-گردشگری چمخاله جهت تکمیل فاز های بعدی این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی‌؛ علی فتحی در بازدید از روند پیشرفت زیرساخت های بندر تفریحی-گردشگری چمخاله با اشاره به پتانسیل بالای این منطقه اظهار داشت: این بندر به عنوان اولین بندر تفریحی و گردشگری در شمال کشور محسوب می شود که بدلیل وجود پسکرانه مناسب و جاذبه‌های طبیعی منطقه و همچنین دسترسی به مرکز استان از پتانسیل خوبی برای رشد و توسعه مسافری و گردشگری دریایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کل اعتبار این طرح از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی آن در حال حاضر۸۰ درصد بوده و پیش بینی می شود براساس برنامه زمانبندی فاز اول آن در سال ۱۴۰۲ خاتمه یابد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بهره‌گیری از اراضی پسکرانه بندر چمخاله برای توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی در منطقه، تصریح کرد: با اجرای طرح های تکمیلی گردشگری و همچنین توسعه ورزش‌های آبی و ساحلی در اراضی پسکرانه می‌توان در جهت استفاده بیشتر از ظرفیت این بندر گام برداشت.

به گفته این مقام مسئول؛ سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی کامل دارد تا از متقاضیان بخش خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری بندر تفریحی_گردشگری چمخاله، جهت تکمیل فازهای بعدی حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده می توان از ظرفیت این بندر علاوه بر بحث گردشگری در منطقه، برای مسافرت های دریایی به دیگر بنادر شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر بهره برد. ‌

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خط کشتیرانی کانتینری بین بنادر بوشهر و جبل علی راه اندازی شد/ پیشرفت 91 درصدی توسعه تاسیسات زیربنایی بندر نگین

ج دی 16 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی‌، محمد شکیبی‌نسب اظهار داشت: طرح توسعه بندر بوشهر به سبب […]
خط کشتیرانی کانتینری بین بنادر بوشهر و جبل علی راه اندازی شد

همچنین بخوانید: