بهبود ایمنی کشتی ­های تحت پرچم ایران بر اساس دو یادداشت تفاهم منطقه ای/ ارتقای وضعیت فنی و ایمنی ناوگان تجاری تحت پرچم متردد در بنادر آسیایی و اروپایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل امور دریایی از ارتقای موقعیت پرچم ایران، بر اساس دو یادداشت تفاهم پاریس و توکیو، خبر داد و آن را ​نشان­ دهنده بهبود وضعیت فنی و ایمنی ناوگان تجاری تحت پرچم متردد در بنادر آسیایی و اروپایی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی فرمهینی فراهانی در همایش دو روزه افسران کنترل و بازرسی و ثبت کشتی ­ها و صدورگواهینامه­ های دریایی، از ارتقای ایمنی کشتی­های تحت پرچم و بهبود وضعیت پرچم جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه های اطلاعاتی یادداشت تفاهم های منطقه ای پاریس و توکیو خبر داد.

بر پایه این گزارش، همایش افسران کنترل و بازرسی و ثبت کشتی­ها و صدورگواهینامه­های دریایی، به منظور بررسی فرآیندهای کاری فی مابین در جهت ارتقای ایمنی شناوران تحت پرچم، افزایش هماهنگی واحدهای متناظر و همچنین بروز رسانی دانش تخصصی افسران از قوانین کنوانسیون های بین المللی در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

این در حالی است که برگزاری بازرسی های متمرکز در خصوص ایمنی شناوران مسافری و همچنین  همکاری نزدیک ادارات کنترل و بازرسی و ثبت کشتیها و موسسات رده بندی در جهت ارتقای ایمنی شناوران مسافری، با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات نوروزی و شروع سفرهای دریایی، در دستور کار اداره کل امور دریایی قرار دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نصب بادبان صرفه‌جویی در مصرف سوخت بر روی کشتی تجاری

د بهمن 24 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از سایت موسسه DNV؛ طراحی این بادبان از اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی توسط سرمایه گذاران سوئیسی با مشارکت گروه میشلین فرانسه آغاز شد؛ اخیراً گروه میشلین موفق شده تائیدیه نهایی AiP را از مؤسسه رده‌بندی DNV دریافت نماید و اولین کشتی […]

همچنین بخوانید: