اولین کارخانه تولید کانتینر خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

زمان مطالعه: 1 دقیقه
اولین کارخانه تولید کانتینر خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

اولین کارخانه تولید کانتینر خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ سرپرست منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح ها گفت: شرکت باریت فلات ایران در زمینه‌ی تولید پودر گچ ، ۲.۱ میلیون دلار و شرکت داریک پارسین در زمینه‌ تولید کانتینر ، ۳۱.۵ میلیون دلار در این منطقه سرمایه گذاری می کنند.

کامران داستانی افزود: مساحت سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار است و طبق برآوردها طرح‌های زیرساختی آن در مدت‌زمان تقریبی پنج سال به‌صورت کامل به بهره برداری می رسد.

وی تعداد پروژه‌های جانمایی شده در سایت توسعه را ۱۸ طرح اعلام و اضافه کرد: تولید شمش فولاد، ورق فولاد، شمش سرب و روی، کانتینر، پودر گچ و قیر بخشی از زمینه‌های فعالیت این شرکت‌هاست.

داستانی ادامه داد: تاکنون قرارداد ۱۲ شرکت در این محدوده‌ صنعتی و معدنی نهایی شده است و این ۱۲ شرکت در ۲۹۷ هکتار فعالیت خواهند کرد.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس میزان سرمایه‌گذاری محقق شده در این ۱۲ پروژه را ۷۴۶.۲ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با نهایی شدن این پروژه‌ها، ۲ هزار و ۱۰۹ نفر مشغول به کار خواهند شد.

 

درباره اخبار مرتبط بیشتر بخوانید:

 

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران در بوشهر

پ بهمن 27 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه پریسا جُفره ای ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۵ نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران با حضور معاون سازمات شیلات کشور و مسئولان استان بوشهر آغاز به کار کرد. منبع

همچنین بخوانید: