مجوز پرورش ۳۷۰۰ تُن ماهی در قفس های دریایی گلستان صادر شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری شامگاه پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از ظرفیت‌های بکر دریای خزر در حوزه گلستان به شمار می‌رود که سرمایه‌گذاری و توسعه پرورش آن در سال‌های اخیر بیشتر شده و آینده درخشانی در رونق اقتصادی سواحل نشینان منطقه دارد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: استان گلستان به دلیل قرار گرفتن در منطقه کم عمق دریای خزر، ظرفیت فراوانی برای پرورش ماهی در پِن به ویژه انواع ماهیان خاویاری، کفال و کپور و قزل آلا دارد.

وی درباره آثار مثبت توسعه طرح پرورش ماهی در پِن گفت که طرح مزبور یکی از طرح‌های دارای قابلیت توسعه در استان است که اجرای آن می‌تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی در گلستان کمک زیادی کند.

جباری افزود: به سبب برخی مباحث هیدرولوژیکی شاهد پسروی آب دریا و بروز مشکلاتی در خصوص جانمایی قفس‌ها در سواحل استان هستیم که برای رفع آن به همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها نیاز داریم.

وی بیان کرد: متقاضیان پرورش ماهی تاکنون برای تولید سه هزار و ۷۰۰ تن ماهی در دریا از شیلات استان مجوز گرفته‌اند ولی تقاضای سرمایه گذاری در این بخش در حال افزایش است.

جباری گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها، انتظار است تمامی دستگاه‌های اجرایی و ذیربط در این زمینه همکاری لازم را در راستای توسعه هر چه بیشتر این طرح مهم با شیلات داشته باشند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واردات 686 هزار تنی گندم از طریق بندر چابهار

پ بهمن 27 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ محمدرضا سرگزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: عمده فعالیت شرکت بازرگانی دولتی ایران تهیه ارزاق و کالاهای اساسی در چهار محور شامل گندم، آرد، روغن خوراکی و برنج است که در کشور در اغلب این موارد دچار کسری هستیم […]

همچنین بخوانید: