پیش بینی تولید ۱۲۰ تُن گوشت ماهی خاویاری در گلستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

اسماعیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۸۵ تن گوشت ماهیان پرورشی در گلستان تولید شده که این عدد در سال جاری به ۱۲۰ تن خواهد رسید و بر اساس برنامه مقرر است این رقم در سال ۱۴۰۴ به ۲۵۰ تن برسد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: سال گذشته ۸۵ کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری و ۱۷۹ کیلوگرم خاویار به کشور روسیه صادر شده که قیمت هر کیلو گوشت حدود سه میلیون ریال و خاویاری حدود ۳۰۰ میلیون ریال است.

جباری گفت: بچه ماهیان خاویاری معمولاً پس از چهار سال قابلیت صید با هدف فروش گوشت را دارا می‌شوند و می‌توان پس از هشت سال از آنها خاویار استحصال کرد.

وی افزود: با توجه با نیاز و تقاضای مردم به استفاده از گوشت ماهی خاویاری به صورت تازه و همچنین وجود مرکز فرآوری گوشت و خاویار در آشوراده بندرترکمن، امکان استفاده بخش خصوصی از خدمات این مرکز برای عمل آوری و فرآوری گوشت و خاویار وجود دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نقش ایران در توسعه راهبردی اقتصاد دریا محور

ش بهمن 29 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه نقش ایران در توسعه راهبردی اقتصاد دریا محور https://seanews.ir/wp-content/uploads/2023/02/9202542_611.mp4   بازنشر: سی نیوز منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی لینک کوتاه: https://seanews.ir/43973

همچنین بخوانید: