افزایش 65 درصدی ترانزیت در بندر شهید باهنر/ کاپوتاژ بیش از 14 هزار تن کالای غیرنفتی در سومین بندر صادراتی کشور

زمان مطالعه: 1 دقیقه



طی بهمن‌ماه امسال بیش از 4 هزار تن انواع کالا از طریق بندر شهید باهنر ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهارکرد: از مجموع 123 هزار و 120 تن کالای نفتی و غیرنفتی بارگیری شده در بندر شهید باهنر، 4 هزار و 675 تن به کشورهای  ترکمنستان، ارمنستان و عراق ترانزیت شده است. 

وی ادامه داد: عمده کالای ترانزیتی شامل خودرو، میوه، تره بار و خشکبار بوده که از بندر شهید باهنر به مقصد سه کشور ترکمنستان، ارمنستان و گرجستان ترانزیت شده است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در خصوص کالاهای کاپوتاژ شده از این بنادر نیز گفت: طی این مدت 14 هزار 572 تن از کالاهای غیرنفتی به جزایر این استان کاپوتاژ شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 280 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

گفتنی است؛ بندر شهید باهنر جزو بنادر فعال و قدیمی و سومین بندر ترانزیتی و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان محسوب می‌شود. 

این بندر در امور صادرات کالای غیرنفتی، حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافری داخلی و بین‌المللی فعالیت‌های  دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عذرخواهی مدیر کل بنادر مازندران از شهروندان نوشهری بابت مشکلات ترافیکی در مسیر اجرای پروژه راه دسترسی

ش اسفند 13 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با عذرخواهی از شهروندان عزیز نوشهری به خاطر مشکلات ترافیکی ایجاد شده در مسیر اجرای پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه عوامل ذیربط، این طرح مهم زیربنایی در سریع […]
عذرخواهی بابت ترافیک در مسیر اجرای پروژه راه دسترسی

همچنین بخوانید: