طرح پایش و آمار‌برداری لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر آغاز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طرح پایش و آمار‌برداری لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد به زیستگاه لاک پشت‌های دریایی در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون تیم آماربرداری و پایش زیستگاه لاک پشت‌های دریایی در مناطق و زیستگاه‌های استان بوشهر مستقر و با همکاری شرکت مبین انرژی خلیج فارس و همیاران محلی اقدام‌های لازم و پایش زیستگاه‌ها را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: پارک‌های ملی دریایی نای‎‌بند و دیر نخیلو، جزایر خارگ و خارگو در استان بوشهر محل‌های تخم‌گذاری لاک‌‎پشت‌های دریایی همانند منقار عقابی و سبز است که هر ساله برای تولید مثل به این سواحل وارد می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: فراهم‌سازی شرایط مطلوب زیستگاهی و پیشگیری از تخریب زیستگاه از مهمترین اقدام‌ها در فراهم‌سازی شرایط تولید مثل این گونه‌های مهم است.

قلی‌نژاد بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این زمینه هر ساله برنامه‌های حفاظتی اجرا و آماربرداری از لاک‎‌پشت‌های دریایی را به طور سالانه انجام می‎‌دهد که آمارها نشان دهنده مطلوبیت زیستگاه است.

وی افزود: از عموم شهروندان به ویژه صیادان و ساکنان سواحل انتظار است همانند سال‌های گذشته همکاری لازم را در فصل زادآوری لاک‌پشت‌های دریایی که تا آخر تابستان ادامه دارد، انجام دهند.

قلی‌نژاد با بیان اینکه آلودگی نوری و تردد انسانی به شدت روی فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها تاثیر دارد گفت: از افرادی که به هر نحوی به این سواحل می‌آیند درخواست می‎‌شود از ایجاد سر و صدا و تولید نور در منطقه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت لاک پشت‌های لانه گزین استان بوشهر در دو جزیره ام‌الگرم و نخیلو در پارک ملی دریایی دیر – نخیلو تخم‌گذاری می‌کنند خاطر نشان کرد: در پارک ملی دریایی نای‌بند نیز علاوه بر پایش، حفاظت از لانه‌های لاک پشت‌های دریایی انجام می گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: جلوگیری از صید آبزیان در مناطق تغذیه‌ای و تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی و اصلاح ادوات صید و روش‌های بهره‌برداری شیلاتی می‌تواند در کاهش تلفات این جانوران مهم و در شاخص سلامت دریاها موثر باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لایحه تشکیل دادگاه دریایی با تصویب دولت به مجلس رفت

د اردیبهشت 20 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس لایحه تشکیل دادگاه دریایی پس از تصویب دولت، جهت طی کردن مراحل تقنینی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.  به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه،  این لایحه که در معاونت حقوقی و امور مجلس دستگاه قضایی […]

همچنین بخوانید: