سوخت کم‌سولفور برای شناورها یک الزام قانونی است نه انتخاب/ پیگیر افزایش سهمیه سوخت کم‌سولفور برای شناورها هستیم

زمان مطالعه: 1 دقیقه



عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه سوخت کم‌سولفور برای شناورها یک انتخاب نیست،‌ بلکه اجبار و الزام قانونی است، گفت: سازمان بنادر با جدیت پیگیر افزایش سهمیه سوخت کم‌سولفور برای شناورهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ مجید علی‌نازی درباره ضرورت تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورها،‌ اظهار داشت: وزارت نفت تولید سوخت کم‌سولفور برای شرکت‌های کشتیرانی بزرگ را در اختیار دارد و سهمیه آن‌ها را می‌تواند تامین کند. 

وی تاکید کرد: تامین سوخت کم‌سولفور در اختیار وزارت نفت است و سازمان بنادر در حال پیگیری است تا بتواند ظرفیت آن را ارتقاء ببخشد.

 معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر بزرگ دنیا مانع از پهلوگیری شناورهایی می‌شوند که از سوخت کم‌سولفور بی‌بهره هستند و باید بدانیم الزام پهلوگیری شناورها به بنادر دنیا، سوخت کم سولفور است.

نازی با تاکید بر اینکه استفاده از سوخت کم‌سولفور یک الزام قانونی و است و به دلیل کنوانسیون‌های زیست محیطی مصوب، کشتی‌های ایرانی باید از سوخت کم سولفور استفاده کنند، ادامه داد: سوخت کم سولفور امری کاملا ضروری است و انتخاب نیست و یک اجبار و الزام قانونی در جهت حفظ محیط زیست به شمار می‌رود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر  با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال 1402، توسعه مقوله بانکیرینگ و اعطای تسهیلات در این زمینه است، عنوان کرد: به طور حتم افرادی که در حوزه بانکرینگ سرمایه‌ گذاری کنند می‌توانند سود کلانی در قبال فروش سوخت کم سولفور برای خود و کشور به دست بیاورند

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش مدت زمان انتقال کالا با خط مستقیم کشتیرانی چین به…

ی اسفند 28 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: به طور متوسط هر ۱۰ روز یک‌کشتی به طور مستقیم از چین در بندر چابهار پهلوگیری می‌کند که مدت زمان تحویل کالا را از ۴۵ روز به ۲ هفته کاهش داده است. قاسم عسکری‌نسب در دیدار با […]

همچنین بخوانید: