نیروی محرکه باد در خدمت حمل و نقل دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه
نیروی محرکه باد در خدمت حمل و نقل دریایی

نیروی محرکه باد در خدمت حمل و نقل دریایی

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، به نقل از ترید ویندز؛ «SGSdiane Gilpin» مدیر‌عامل شرکت Maritime Smart Green Shipping توصیه کرد نیروی محرکه بادی به طور چشمگیری می‌تواند هزینه‌های عملیاتی مربوط به سوخت را کاهش داده و نقش مؤثری در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای داشته باشد.

وی گفت: در صورتی‌که ۴۰ هزار کشتی تجاری که دو سوم ناوگان جهانی دریایی را تشکیل می‌دهند از نیروی محرکه بادی استفاده کنند و با توجه به اینکه هر کشتی حداقل ۲۰ درصد کاهش سوخت را نشان می‌دهد به ارقام نجومی دست خواهیم یافت که تصور آن بسیار مشکل است. چرا‌که این فنّاوری با استفاده از نیروی رانش مستقیم بادی صورت می‌گیرد و فقط هزینه خرید و نصب را دارد و در مراحل بعدی هزینه‌ای برای صاحب کشتی در‌بر ندارد.

وی گفت: خوشبختانه فنّاوری نیروی محرکه بادی با عناوینی مانند FastRig در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده که پس از استفاده در کشتی در مرحله پهلو‌گیری کشتی و در شرایط جوی بد، قابل جمع شدن است که حتی بدون دخالت انسان انجام می‌شود.

وی یاد‌آور شد: پذیرش فنّاوری نیروی محرکه بادی به سود صنعت کشتیرانی منجر می‌شود و آینده نشان خواهد داد که در صورت استفاده از این سیستم حمل و‌ نقل دریایی، جهان تا چه حد به منظور کاهش گاز‌های گلخانه‌ای نقش خواهد داشت؛ زیرا این فنّاوری به هیچ عنوان مانع از به کار‌گیری سوخت‌های سبز نیست و به کمک آن‌ها می‌شتابد.

«SGSdiane Gilpin» در پایان تأکید کرد: به نظر می‌رسد نصب این سیستم در قرن حاضر به منظور کربن‌زدایی یک ضرورت به شمار می‌رود.

منبع: مانا

انتهای پیام/

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران به کانونی برای حمل‌و‌نقل غلات صادراتی روسیه تبدیل…

چ فروردین 16 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه «لئونید اسلوتسکی» در ملاقاتی که با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران داشت، مسائل مربوط به کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر و تعدادی از پروژه های زیربنایی را مورد بحث و بررسی قرار داد. به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، اولویت اول به کریدور […]

همچنین بخوانید: