پهلوگیری ناو جنگی آدمیرال در بندر جده عربستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه
پهلوگیری ناو جنگی آدمیرال در بندر جده عربستان

پهلوگیری ناو جنگی آدمیرال در بندر جده عربستان

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ روسیه و عربستان سعودی طی چند سال اخیر اقدام به گسترش روابط خود کرده اند. همکاری مسکو و ریاض در کارتل نفتی اوپک پلاس به منظور کنترل بهای نفت در بازار جهانی و گسترش شراکت اقتصادی از مهمترین محور‌های روابط دو طرف بوده است. با این حال، این همکاری‌ها تنها به جنبه‌های اقتصادی خلاصه نشده است.

به گزارش ویو نیوز، مقامات روسی اعلام کردند دو کشتی نیروی دریایی روسیه برای نخستین بار طی یک دهه اخیر پس از پهلو گیری در بندر جده، آب‌های عربستان را در روز پنجشنبه ترک کردند.

یک مقام در سفارتخانه مسکو در ریاض که نخواست نامش فاش شود در این باره به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ناو آدمیرال گورشکوف و نفتکش کاما روز چهارشنبه در بندر جده پهلو گرفتند و کمتر از ۲۴ ساعت بعد این بندر را ترک کردند.

وزارت دفاع روسیه پهلوگرفتن ناو جنگی این کشور در بندر جده را نخستین مورد در یک دهه اخیر دانست. این دو کشتی طی پهلوگیری در این بندر اقدام به بارگیری مواد غذایی و آب آشامیدنی برای خدمه خود کردند.

ناو آدمیرال گورشکوف یکی از ناو‌های پیشرفته روسیه محسوب می‌شود که به موشک هایپرسونیک زیرکان مسلح است.

عربستان سعودی تاکنون از محکوم کردن روسیه به دلیل جنگ اوکراین اجتناب کرده و با درخواست برای حل و فصل تخاصم میان دو طرف از طریق دیپلماتیک، موضعی آشتی جویانه در این باره اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صادرات بیش از سه هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرک بندر چوئبده

ش فروردین 19 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه   بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال ماقبل آن از نظر وزنی ۱۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۷ درصد رشد داشته است. وی گفت: دام زنده، آبزیان، پودر سنگ، مواد غذایی و تره بار مهمترین اقلام […]

همچنین بخوانید: