آغاز به کار مجدد بازارچه مرزی با همکاری بنادر آبادان

زمان مطالعه: 1 دقیقه



بازارچه مرزی اروندکنار پس از ۶ سال توقف ، با همکاری مدیریت بنادر آبادان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی ؛ رئیس گروه بازرگانی صنایع و معادن معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به توجه دولت سیزدهم به بازارچه های مرزی با هدف رونق کسب و کار گفت : در حال حاضر بازارچه اروندکنار تنها بازارچه فعال مرزی استان خوزستان است که پس از ۶ سال توقف ، با همکاری مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان ، اداره گمرک و فرمانداری این شهرستان ، این امر محقق شده است.

محمد رضا طالب باغبانی افزود : بازارچه اروندکنار در بخش صادرات فعالیت خود را  پیشتر آغاز کرده و سهمیه ارزی از وزارت کشور و وزارت صنعت ، معدن و تجارت کسب شده اما با تاسیس یک انبار ۲ هزار متری نگهداری کالا توسط مدیریت بنادر آبادان ، در بخش واردات  هم ورود پیدا کرده ایم.

به گفته وی؛ پیگیری‌های لازم جهت دریافت سهمیه ارزی سال۱۴۰۲ در حال انجام است تا سهمیه بیشتری دریافت شود چرا که تحقق این امر و البته همت مسئولان محلی ، منجر به رونق در کسب و کار و تجارت بخش اروندکنار و آبادان هم خواهد شد.

بازارچه مرزی اروندکنار آبادان در مجاورت بندر تجاری اروندکنار ، با ۲ هزار متر مربع زیر بنا و دارای ۳۲ غرفه تجاری و در ۲ طبقه در نظر گرفته شده است.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد که سالانه صدها هزار زائر در قالب راهیان نور و میهمان نوروزی از یادمان شهدای عملیات والفجر هشت در اروندکنار دیدن می کنند

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رفع مسائل زیست محیطی اراضی قابل واگذاری پرورش میگوی هرمزگان

ش فروردین 19 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه با حضور سرپرست شیلات هرمزگان، رئیس سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی وکشاورزی، مدیرکل محیط زیست هرمزگان و جهادکشاورزی مسائل زیست محیطی اراضی قابل واگذاری پرورش میگوی هرمزگان مرتفع شد. به گزارش راد، مسعود بارانی در این نشست حرکت در مسیر به بهره برداری رساندن اراضی پرورش […]

همچنین بخوانید: