عبور ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرد که ناو «یو اس‌ اس میلیوس» (USS Milius) متعلق به این کشور که حامل موشک‌ های هدایت شونده است، پس از اتمام رزمایش نظامی چین در اطراف جزیره تایوان، از تنگه تایوان عبور کرده است.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه عبور این ناو یک «فعالیت معمول» است که مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شده، آمده است: عبور ناو از تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا به اقیانوس آرام – هند است.

همچنین در بیانیه فوق ادعا شده است: نیروهای مسلح آمریکا، برای پرواز و حرکت در هر جایی که در قوانین بین‌ المللی مجاز است، به حرکت و عملیات خود ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر، چین آمریکا را به «بزرگ نمایی» عبور ناو متهم کرد.

شی یی، سخنگوی فرماندهی جبهه شرقی اعلام کرد: ناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرده است، اما این عبور را اغراق‌ آمیز جلوه داده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طرح جامع گردشگری ساحلی و دریایی استان خوزستان تهیه می‌شود

د فروردین 28 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مانا، محمدحسین ارسطوزاده در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: خوزستان با دارا بودن بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر سواحل خلیج فارس، خور‌ها و جزایر، مقصدی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود که در صورت ایجاد زیرساخت‌ها مانند دسترسی مناسب، تأسیسات گردشگری و احداث […]

همچنین بخوانید: