ممیزی آزمایشی بندری و دریایی مطابق با آیین نامه IMO با موفقیت انجام شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه
ممیزی آزمایشی بندری و دریایی مطابق با آیین نامه IMO با موفقیت انجام شد




تین نیوز


مراسم اختتامیه ممیزی آزمایشی سازمان بنادر و دریانوردی براساس استاندارد و آیین نامه سازمان بین المللی دریانوردی( IMO) با حضور مجید علی نازی، عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، در این مراسم که ممیزان، سرممیزان، کارشناسان و مدیران بندری و دریایی نیز حضور داشتند، معاون امور دریایی ضمن مهم و مؤثر خواندن طرح ممیزی آزمایشی آیمو، تاکید کرد: پس از اجرای موفقیت آمیز ممیزی، اجرای اقدمات اصلاحی و درمانی و بهبود مستمر، باید به سرعت شروع شود.

علی نازی در خصوص چالش کمبود نیروی انسانی متخصص برای اجرای ممیزی و اصلاح الزامات آیمو گفت: به رغم محدودیت های ناشی از جذب و به کارگیری در دستگاه های اجرایی، از سایر پتانسیل های موجود منابع انسانی مانند بهره مندی از ظرفیت های نیروهای مشاور و پیمانکار برای این منظور سود خواهیم برد.

در این مراسم همچنین علی اکبر مرزبان از اجرای ممیزی بنادر به عنوان اقدام تکمیلی ممیزی آزمایشی در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: ممیزی تکمیلی از اواسط تیرماه شروع می شود و ظرف یک ماه در استان های ساحلی کشور به سرانجام خواهد رسید.

علی مرادی، رئیس اداره ممیزی و برسی سوانح، نیز ممیزی آزمایشی ظرف سه هفته و توسط ۶ تیم ممیزی کننده انجام شد، افزود: هدف از این ممیزی ارزیابی اجرای کنوانسیون ها، پروتکل ها و آیین نامه های مصوب سازمان جهانی دریانوردی است که سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور، متعهد به اجرای آنهاست.

وی با اشاره به استراتژی ملی دریایی ایران در طرح آزمایشی ممیزی بندری و دریایی ، خاطرنشان کرد: ممیزی آزمایشی بندری و دریایی در راستای آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ممیزی اصلی سازمان بین المللی دریانوردی(آیمو) در سال ۲۰۲۴ انجام شده است.

به گفته مرادی، ۱۵ یافته و یک ملاحظه ، نتیجه طرح آزمایشی ممیزی بندری و دریایی بوده است که ایرادات احصا شده باید با تشکیل کارگروه ویژه و اتخاذ راهکارهای اصلاحی در مسیر بهبود مستمر قرار گیرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اولین محموله نفتی روسیه به بندر کراچی پاکستان رسید

چ خرداد 24 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ هزینه این تانکر نفت که با تخفیف ویژه از سوی روسیه ارسال شده به منظور مقابله با سلطه دلار به یوان چین پرداخت  شد. بر‌اساس این گزارش «مسادیک» مالک  وزیر نفت پاکستان با تایید خرید نفت از […]

همچنین بخوانید: