تردد در آبراه اروند با تعویض علائم کمک ناوبری ایمن شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه
تردد در آبراه اروند با تعویض علائم کمک ناوبری ایمن شد




تین نیوز


علی عسکری، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر روز دوشنبه اظهار کرد: بویه های(علائم کمک ناوبری) سراسر اروندرود با محوریت، نظارت و مرکزیت اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از حالت فلزی به پلی آتلین تعویض شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عسکری با تاکید بر اینکه در مرحله نخست، ۲۰ بویه تعویض شد، افزود: از ابتدای بندر خرمشهر تا دهانه اروند و سپس شمال خورموسی بویه ها به حالت پلی آتلین درآمد و در مرحله دوم نیز قرار است بویه های بهمنشیر تعویض و بیکن های آن مورد سرویس قرار گیرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: هدف اصلی از تغییر بویه ها از حالت فلزی به پلی آتلین، ارتقای سطح ایمنی آبراه اروند و هدایت بدون مشکل کشتی ها و شناورها در سطح آبراه اروند است.

عسکری خاطرنشان کرد: خرید به صرفه، تعمیر، نگهداری و انتقال آسان و راحت از دیگر مزایای تغییر بویه ها از حالت فلزی به پلی آتلین است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هند در مسیر توسعه اقتصاد دریایی

د خرداد 29 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه هند در مسیر توسعه اقتصاد دریایی میلاد پاشازاده کد خبر : 1730 ۱۴۰۲/۰۳/۲۹ هند به عنوان کشوری که قلمرو وسیع آبی در اختیار دارد، برنامه‌های توسعه‌ای از جمله پروژه «ساگار مالا» و برنامه «توسعه اقتصاد آبی» را آغاز کرده است.

همچنین بخوانید: