آغاز عملیات صدور مجوز و ثبت شناورهای صیادی در ۵ بندر هرمزگان/ سرعت بخشی به صدور مجوزها

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ حسین عباس‌نژاد در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: در خصوص ثبت شناورهای صیادی که اخیرا از طریق درگاه ملی صدور مجوزها، مجوزشان صادر شده ، سازمان بنادر نیز هم‌راستا با ضوابط ابلاغی در پنج بندر جاسک، قشم، کیش، بندرلنگه و بندرشهید باهنر تمام امکانات خود را برای انجام فرآیند ثبت و صدور مجوز قایق های صیادی بسیج کرده است.

وی افزود:تاکنون حدود 200 متقاضی با حضور در اداره ثبت شناورهای اداره کل بنادر ودریانوردی و ارائه  مدارک خود متقاضی ثبت شناور خود بوده که فرایند بررسی مدارک آن‌ها به سرعت در حال انجام  است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اگر شناورها از نظر فنی و ایمنی و اسناد و مدارک مورد نیاز مشکلی نداشته باشند در زمان مقرر کار ثبت آنها انجام خواهد شد.

عباس‌نژاد خطاب به متقاضیان دریافت مجوز شناورهای صیادی گفت: در مراجعات خود آنچه باید مد نظر داشته باشید اسنادی مانند مالکیت موتور و شناور (هر سندی اعم از سند دفترخانه یا برگ سبز گمرک) تحویل داده که نشان دهد آن است که این شناور تحت مالکیت فرد متقاضی قراردارد.

وی در خصوص بیمه صیادان و کارگری و  سامانه رصد نیز توضیح داد: در این دو موضوع تمهیدات لازم دیده شده و همکاران بیمه و بخش‌های  دیگرنیز می بایست در ادارات ثبت شناورها حضور داشته باشندتا بتوان خدمات جامعی به دریافت کنندگان ارائه شود.

عباس نژاد گفت: اگر مدارک در هنگام مراجعه آماده باشد‌ مراجعان را به حوزه بازرسان ارجاع داده و پس از بازرسی شناور و موتور و تایید فنی بازرسان‌، گواهینامه مربوطه صادر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر‌نشان کرد: بعد از انجام مراحل ثبت شناور، گواهی ثبت صادر و در اختیار شناورداران قرار خواهد گرفت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تخلیه و بارگیری کالا از بنادر قشم ۱۵ درصد افزایش یافت

پ تیر 8 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقهقشم – ایرنا – مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از افزایش ۱۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر این جزیره در سه ماه نخست امسال خبر داد. منبع

همچنین بخوانید: