افزایش 66 درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش 66 درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان




تین نیوز


مرتضی سالاری در تشریح عملکرد سه ماهه بنادر غرب استان اظهار داشت: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به 110 هزارو 835 تن رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سالاری در این رابطه به جابجایی 47 هزار و 139 دستگاه خودروی ترانزیتی با افزایش 55 درصدی اشاره کرد و افزود: تخلیه این تعداد خودرو توسط 710 فروند شناور فلزی انجام گرفت و پس از تشریفات گمرکی توسط هفت هزار و 856 کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و ترانزیت شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان در ادامه به تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت، 2 میلیون و 942 هزار و827 تن کالای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد افزایش داشته است.

سالاری گفت: از این میزان جابجایی کالا، یک میلیون و291 هزار و 175 تن به فرآورده های نفتی و یک میلیون و 651 هزار و 652 تن اختصاص داشته که در بخش کالاهای غیرنفتی 35 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگری میزان تخلیه و بارگیری در بخش کانتینر های یخچالی را 33 هزار و 974 TEU کانتینر با تناژ 358 هزار تن اعلام کرد که 18 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان طی مدت یاد شده نیز 16 هزار و 987 TEU با تناژ 270 هزار تن بوده است.

«بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت 300 کانتینر یخچالی چرخدار و امکان رمپ گذاری همزمان 12 شناور حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران است».

صادرات بیش از 1.5 میلیون تن کالاهای نفتی و غیر نفتی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی نیز توضیح داد: در سه ماهه امسال یک میلیون و 603 هزار و 359 تن صادر شد که از مجموع صادرات انجام شده، 818 هزار و 567 تن با افزایش 31 درصدی به صادرات غیرنفتی و 784 هزار و 792 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری گفت: همچنین از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و 19 هزار و 971 تن فرآورده های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابجا شده است.

ترابری ایمن بیش از 282 هزار مسافر

وی در بخش جابه جایی مسافر و گردشگران از بنادر غرب هرمزگان نیز با اشاره به جابجایی بیش از ۲۸۲ هزار مسافر از بنادر غرب استان گفت: در این دوره زمانی 273 هزار و 447 نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس انجام شده که در این بخش 17 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در بخش ترابری سفرهای بین المللی نیز هشت هزار و 660 نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه جا شده اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 39 درصد افزایش داشته است.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بحران حمل و نقل دریایی با اخذ مالیات بر کانتینر

د تیر 12 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه بحران حمل و نقل دریایی با اخذ مالیات بر کانتینر میلاد پاشازاده کد خبر : 1796 ۱۴۰۲/۰۴/۱۲ مدیرعامل کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی هفت دریا: با اجرای قانون اخد مالیات از کانتینر های وارداتی، صادراتی و حتی خالی، کل سیستم بنادر قفل می شود […]

همچنین بخوانید: