وی با دستهبندی مشکلات و موانع موجود در این مسیر تجاری برای تبدیل شدن کریدور شمال-جنوب به یک مسیر ترجیحی گفت: سه دسته مشکلات و چالشهای اصلی در استفاده بخشهای خصوصی از کریدور شمال-جنوب وجود دارد که می توان آنها به سه گروه مشکلات فیزیکی، نرم افزاری و ارزیابی دستاوردها دستهبندی کرد.
میسری با اشاره موافقتنامه اخیر جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای اتمام خط آهن رشت آستارا، خاطرنشان کرد: این موافقتنامه قطعاً بر کارایی و کارآمدی هرچه بیشتر و تکمیل کریدور شمال_جنوب تاثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه مشکلات ساختاری در بنادر و جادهها قابل حلوفصل هستند، بیشتر چالشها در دو دسته نرمافزاری و ارزیابی دستاوردها است که به یک زبان مشترک در این زمینه نیاز داریم.
میسری افزود: تشکیل یک دبیرخانه در INSTC برای رسیدن یه یک زبان مشترک به منظور تسهیلگری و حل مشکلات بسیار موثر خواهد بود.
معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند در ادامه با بیان اینکه دولتها باید در این پروژه نقش تسهیلگری ایفا کنند، تاکید کرد: بهرهور نهایی این پروژه، بخشهای خصوصی سه کشور و کشورهای همجوار هستند و باید دولتها تلاش خود را افزایش دهند تا بخش های خصوصی بتوانند در کشورهای مختلف با یکدیگر ارتباط بگیرند.