تعاونی ها ملزم به اطلاع رسانی جهت بازرسی از شناور هستند

زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعاونی ها ملزم به اطلاع رسانی جهت بازرسی از شناور هستند




تین نیوز


 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : تا کنون برای یک هزار و ۳۶۸ متقاضی ثبت قایق صیادی در این اداره کل پرونده تشکیل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،  حسین عباس نژاد  روز یکشنبه 18 تیر ماه در تشریح اقدامات انجام شده برای ثبت قایق های بی هویت صیادی اظهار کرد : از ابتدای تیر ماه برنامه ریزی و برگزاری نشست با استانداری هرمزگان، سازمان منطقه آزاد کیش و تعاونی های صیادی به منظور هماهنگی و اطلاع رسانی بمنظور تسهیل تکمیل مدارک و بازرسی قایق های صیادی بی هویت شد.

وی با بیان اینکه تا کنون برای یک هزار و ۳۶۸ متقاضی ثبت قایق صیادی در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پرونده تشکیل شده است ، افزود : در حال حاضر نمایندگان این اداره کل در  ۹ بندر سازمانی آماده پذیرش مدارک متقاضیان هستند.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد : بر اساس مناطق حوزه غرب استان  ۳۴۱  ، مرکز استان ۴۲۹ فقره و حوزه شرق استان نیز ۵۹۸ فقره پرونده برای مراجعه کنندگان تشکیل شده است.

 به گفته عباس نژاد؛ در بررسی ها تا کنون ۲۴ درخواست از سوی دارندگان مجوز درگاه ملی به دلیل ثبت قبلی شناور با کاربری تفریحی، نداشتن مدارک قایق با مجوز درگاه و یا فروش قایق دارای مجوز درگاه به شخص ثالث رد شده است.

 وی بیان کرد: متقاضیان در غرب استان می توانید  به نمایندگان اداره کل در بنادر لنگه، جزیره ابوموسی و جزیره کیش ، در مرکز استان به جزیره قشم و اداره مرکزی ثبت بندرعباس و در شرق استان نیز به  بنادر تیاب ، سیریک و جاسک مراجعه و مدارک خود را تکمیل کنند.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، مدارک مورد نیاز در این مرحله را شامل کپی برابر اصل تصویر مجوز درگاه و تصویر برابر اصل سند قطعی موتور قایق اعلام کرد و گفت: به محض تکمیل مدارک و غربالگری اولیه با بسیج نیروهای بازرس ثبت ،آماده شروع بازرسی ثبتی و رده بندی هستیم.

عباس نژاد عنوان کرد : به منظور رفاه حال متقاضیان ، نماینده صندوق بیمه کشاورزی در اداره مرکزی بازرسی و ثبت مستقر بوده تا در صورت نیاز ، پوشش بیمه ای صیادان در محل ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ثبت قایق های بنزینی ۲ زمانه نیازمند ابلاغ مصوبه هیات وزیران برای اجازه ثبت قایق با موتور ۲ زمانه است، خاطر نشان کرد: از طریق سازمان بنادر و استانداری هرمزگان در حال پیگیری برای تسریع در ابلاغ مصوبه یاد شده هستیم.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود : به موسسات رده بندی ابلاغ شده با تمام منابع و تجهیزات آماده بازرسی رده بندی و صدور گواهینامه ایمنی شناورهای متقاضی باشند و با تشکیل اکثریت نسبی پرونده های مراجعه کنندگان ، جدول زمانی بازرسی های ثبتی و رده بندی تهیه و به متقاضیان اطلاع رسانی تا بازرسی های فنی به صورت منطقه ای انجام شود.

به گفته عباس نژاد میز خدمت ویژه متقاضیان ثبت قایق های بی هویت در اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها واقع در بندر شهید باهنر مستقر شده است .

عباس نژاد تاکید کرد پس از تکمیل مدارک متقاضیان زمان و مکان حضور بازرسان به  تعاونی های  ابلاغ  و تعاونی ها ملزم به اطلاع رسانی دقیق جهت حضور  مالک و شناور در محل تعیین شده هستند .

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران به مجلس ارسال شد

ی تیر 18 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه تین نیوز لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران در تاریخ 11 تیر 1402 برای انجام تشریفات قانونی توسط رئیس جمهور به مجلس شورای […]

همچنین بخوانید: