تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون تنی کالا در بندر امام خمینی (ره)

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، داود چگنی اظهارکرد: تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور بالغ بر ٧ میلیون و ٧٧٨ تن بوده است.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بازه زمانی یاد شده به بیش از پنج میلیون و ۶٠١ تن رسیده است ادامه داد: همچنین بارگیری کالاهای غیرنفتی در این مجتمع بزرگ بندری به ٢ میلیون و ۶٧٠هزار تن رسیده است که رشد ١٣ درصدی را نسبت به مدت مشابه گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی یادآور شد: رویه گمرکی کابوتاژ از ۵٧ هزار  و ٢۵۴ تن در سال گذشته به ١٢٨ هزار و ٨٢٠ تن در سال جاری رسیده که حاکی از رشد ١٢۵ درصدی است.

به گفته چگنی؛ در زمینه صادرات نیز طی این مدت از ٢ میلیون و ٣۴٩ تن در سال ۱۴۰۱ به ٢ میلیون و ٧۴٠ هزار تن در سال جاری رسیده است که نشان دهنده رشد ١٧درصدی است.

وی اضافه کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای گروه مواد معدنی و شیمیایی از یک میلیون و ٧٢٨ تن در سال ۱۴۰۱ به ٢ میلیون و ٣٢٨ تن در سال ۱۴۰۲ رسیده است که رشد ٣۵ درصدی در این زمینه را نشان می دهد.

چگنی یادآورشد: همچنین رویه‌های گمرکی صادرات، کابوتاژ و واردات در این گروه کالایی نیز به ترتیب ۴٢ درصد، ٢٧ درصد و ١٣ درصد رشد داشته اند.

یادآور می‌شود بیش از  70 درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود. همچنین بر اساس این گزارش، ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تأمین امنیت غذایی کشور تأثیر مستقیمی دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۶۸ پروژه بندری کشور در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد

س مرداد 3 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه  بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی به ارزش ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، ساخت و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور، از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم تا پایان خرداد ۱۴۰۲ در بخش حمل و نقل دریایی است. به گزارش […]

همچنین بخوانید: