سمینار مدیریت حوادث شیمیایی در بندر بوشهر برگزار شد/ تخلیه و بارگیری یک میلیون و 400 هزار تن مواد شیمیایی و نفتی در بندر بوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سمینار مدیریت حوادث شیمیایی اظهار کرد: از لحاظ وزنی بیش از ۹۰ درصد و از منظر ارزش کالا بیش از 85 درصد کالاهای صادراتی و وارداتی کشور بوسیله حمل و نقل دریایی انجام می شود که این نشان از جایگاه ویژه‌ حمل و نقل دریایی در تجارت بین المللی دارد.

وی بیان کرد: جابجایی حجم قابل توجهی از کالاهای خطرناک بر بستر دریا اهمیت و حساسیت بالایی دارد که می طلبد فعالان صنعت دریایی و بندری به خطرات این محموله‌ها اشرافیت کامل داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بدون تردید سازمانی در عرصه بازار رقابت‌‎های ملی و  بین المللی ماندگار است که آموزش و بروز رسانی  در حوزه‌های مختلف سرلوحه کار آن باشد.

شکیبی نسب ادامه داد: در بندر مورد مراجعه صاحبان کالا و مالکان کشتی‌ها نیز بدون تردید بندری که به لحاظ ایمنی و امنیت شرایط خوبی داشته باشد مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این راستا اقدام‌های بسیار خوب و ارزشمندی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی انجام شده تا با بهره‌گیری از دانش روز، مدیریت بسیار مطلوبی در ورود و خروج کالاهای خطرناک در بنادر استان داشته باشیم.

شکیبی نسب اظهار کرد: ارتقا دانش کارکنان در حوزه کالاهای خطرناک بسیار مهم و حیاتی است و هیچگاه نباید به آموزش به چشم هزینه نگاه شود چراکه آموزش و تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه برای هر مجموعه یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب می شود.

وی گفت: در همین راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر می کوشد تا دوره های آموزشی سال 1402 را با هدف کارآمدی و توانمندسازی بیشتر سرمایه انسانی به شکلی منظم و مستمر برگزار نماید.

گفتنی است سمینار آموزشی مدیریت حوادث شیمیایی با مدرسی ایرج محمدفام استاد دانشگاه برگزار شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

میزان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور طی چهار ماهه نخست ۱۴۰۲/ تخلیه ۶.۴ میلیون تنی ۷ قلم کالا/ رشد ۱۱۵ درصدی جو و ۱۳ درصدی ذرت

چ مرداد 4 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۶ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۵۶ تن بود و در این بین جو […]
میزان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور طی چهار ماهه نخست ۱۴۰۲/ تخلیه ۶.۴ میلیون تنی ۷ قلم کالا/ رشد ۱۱۵ درصدی جو و ۱۳ درصدی ذرت

همچنین بخوانید: