طرح دریابست در آب‌های استان بوشهر اجرا می شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

گزارش خبرنگار مهر، بیژن ساسانی پور عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ایجاد فرصت صید برابر برای صیادان و تنفس دریا، طرح دریا بست در آب‌های استان بوشهر پیش از زمان صید میگو از ۱۱ تا ۱۶ مرداد ماه اجرا می‌شود و در همین ارتباط تمام مجوزهای صادر شده برای شناورهای صیادی استان برای صید ماهی از یکم تا ۱۰ مرداد ماه صادر شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۶ روزه هیچ شناور صیادی اجازه تردد در دریا را ندارند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: هماهنگی‌های لازم با اداره‌های شیلات هرمزگان و خوزستان نیز انجام شده که در این فاصله زمانی به شناورهای خود اعلام کنند در صیدگاه‌های مشترک با استان بوشهر تردد و صیدی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: تعیین دریابست فرصتی برای صیادان است تا در این بازه زمانی نسبت به آماده سازی شناورهای خود برای صید میگو و تعمیر و تغییر ادوات صید اقدام کنند.

وی گفت: بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید و نظر شیلات، اتحادیه و تعاونی‌های صیادی زمان آزادسازی صید میگو برای قایق‌ها ۱۷ مرداد و برای لنج‌ها ۱۸ مرداد تعیین شده است.

وی در خصوص علت اختلاف یک روز دریا روی قایق‌ها نسبت به لنج‌ها افزود: با توجه به توان پایین قدرت موتور قایق‌ها نسبت به لنج‌ها و امکان نداشتن تردد شناورها در عمق ۲۰ تا ۳۰ متر هر سال قایق‌ها یک روز زودتر از لنج‌ها اجازه رفتن به دریا برای صید میگو را دریافت می‌کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کپور"تاتا" به صنعت ماهیان گرمابی کشور اضافه می‌شود

پ مرداد 5 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقهرشت- ایرنا- رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور گفت: با دستیابی به بیوتکنیک تکثیر، پرورش و ترویج ماهی کپور نژاد “تاتا” و استقبال شرکت‌های تولیدکننده این حوزه در کشور با محوریت گیلان، این ماهی به عنوان نژاد جایگزین یا مناسب در کنار سایر کپور ماهیان به […]

همچنین بخوانید: