رشد ۶۸ درصدی تردد کشتی در مجتمع بندری انزلی/ بی‌سابقه بودن آمار تردد کشتی‌ها در بندر انزلی طی هفت سال گذشته

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین یونسی روز گذشته در آیین تجلیل از خبرنگاران که در این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه مجتمع بندری انزلی، قدمتی دیرینه در مبحث تجارت دارد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم بتوانیم بهتر از گذشته فعالیت داشته باشیم و خدمات خوبی به مشتریان ارائه بدهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال‌جاری تا 23 مرداد ماه تعداد کشتی‌هایی که وارد بندر انزلی شدند، ۲۹۳ فروند بوده، بیان داشت: با نگاهی به آمار و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۸ درصد رشد تردد کشتی در مجتمع بندری انزلی را شاهد بودیم.

 

به گفته یونسی؛ در مدت یاد شده بیش از ۷۹۰ هزار تن کالا در بندر انزلی تخلیه و بارگیری شده که رشد ۶۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه همین امروز ۸ فروند کشتی کنار اسکله‌ها و دو فروند کشتی نیز در راه هستند، گفت:  از مرداد ماه سال گذشته تا کنون، روزانه شاهد تردد حداقل ۹ فروند کشتی در مجتمع بندری انزلی بودیم و این آمار خوب با تلاش همه همکاران بدست آمده است.

 

وی با بیان اینکه این آمار در هفت سال گذشته بی سابقه بوده که در بندر انزلی شاهد این تعداد از کشتی‌ها باشیم، یادآور شد: درب اتاق مدیریت و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به روی تمام صاحبان کالا و تجار باز است.

 

یونسی در ادامه به ایجاد رشته دریایی برای اولین بار در دانشگاه گیلان اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه استان گیلان به عنوان استانی که نسبت به جمعیت، بیشترین دریانوردان را در کشور دارد با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم مجوز راه اندازی کارشناسی مهندسی کشتی در دانشگاه گیلان را بگیریم و از مهرماه امسال اولین دوره این رشته شروع می‌شود.

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد صنایع کشتی سازی در بندر انزلی عنوان کرد: ماه گذشته با یکی از شرکت‌های کشتی‌سازی تفاهم‌نامه منعقد شد و در حال مطالعات زیست محیطی و طرح توجیهی هستند.

 

وی با بیان اینکه کشتی‌سازی می‌تواند منشا تحول نه فقط در شهر بندر انزلی بلکه در استان گیلان باشد، بیان داشت: هدف اصلی بحث نوسازی ناوگان تجاری در دریای خزر و همچنین ایجاد اشتغال پیدار در منطقه است.

 

پایان پیام/

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجهیز بنادر ابوظبی به فنّاوری‌های جدید

چ مرداد 25 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر نیوز؛ این فنّاوری جدید در بنادر خلیفه، زاید، آزاد، مصفح و منطقه الظفره در امارات متحده عربی پیاده‌سازی خواهد شد. با اجرای این فنّاوری جدید، انتظار می‌رود که توانایی گروه بنادر ابوظبی در نظارت مستقیم بر بار‌ها […]

همچنین بخوانید: