دیدار مدیرعامل ایزوایکو با مدیرکل بازرسی هرمزگان – ایزوایکو

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره ایزوایکو با حضور در محل اداره کل بازرسی استان هرمزگان با محمد اسمی مدیرکل بازرسی استان دیدار و نشست مشترک برگزار کردند.

به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران دکتر سلمان ضربی مدیرعامل این مجتمع صنعتی با حضور در محل اداره کل بازرسی استان هرمزگان با محمد اسمی مدیرکل بازرسی استان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل ایزوایکو در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی جامع از ظرفیتها و توانمندیها، فعالیتها و پروژه های جاری، طرح های توسعه ای مجتمع ایزوایکو و چالشها و موانع تولید در این صنعت گفت، چالشهایی همچون عدم اعتقاد به توانایی داخل و سپردن برخی سفارشات به خارج از کشور که در خیلی از موارد به لحاظ هزینه تمام شده و مدت زمان انجام پروژه در مقایسه با ایزوایکو و یاردهای داخلی بیشتر تمام میشود.

در ادامه ضربی با توجه به قدمت ایزوایکو و مشکلات سنوات قبل و پیشرفت این مجتمع در یکسال گذشته افزود این پیشرفت نه تنها در بحث کاری بلکه در بحث مطالبات پیمانکاران و پرسنل نیز محسوس بوده و امروز پرداخت حقوق تمامی پرسنل و پیمانکاران ما بروز و منظم است.

مدیرعامل ایزوایکو همچنین از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در راستای افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشیتی کارکنان پس از سالها انتظار پرسنل خبر داد.

محمد اسمی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی و رضایت از توان بالای ایزوایکو در مقایسه با یاردها خارجی، و  اعلام حمایت کامل از صنعت دریای عنوان کرد کیفیت و سرعت دو اصل مهم جهت کاهش هزینه و افزایش درآمد می باشند که در این راه ایزوایکو فرآیند خوبی را شکل داده است.

مدیرکل بازرسی استان با اشاره به  سن بالای ناوگان حمل و نقل دریایی کشور و نیاز به نوسازی این ناوگان ظرف مدت چند سال آینده عنوان کرد با توجه به ظرفیت بالای صنعت دریایی کشور امید میرود بخش اعظم این سفارشات به داخل سپرده شوند که این امر علاوه بر جلوگیری از خروج ارز و توسعه صنعت دریایی و رونق صنایع مرتبط با این صنعت نظیر فولاد، رنگ، لوله و … اشتغالزایی بالایی به همراه دارد. به نحوی که مشکل بیکاری استانهای جنوبی کشور تا حد بالایی مرتفع شود.

در پایان محمد اسمی ضمن آرزوی توفیق برای دکتر سلمان ضربی و تمامی مدیران دریایی کشور افزود: بهره مندی و بکارگیری از افراد خبره و متخصص مثل شما در جایگاه های مرتبط جای تقدیر و تشکر دارد و این مهم یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت صنعت کشور بشمار میرود.

اسمی همچنین با  اشاره به حمایت از تولید داخل تأکید کرد کشتی سازی به عنوان یک صنعت مادر شناخته میشود، باید آسیب شناسی کنیم چرا با وجود مجتمع هایی همچون ایزوایکو سفارشات به خارج از کشور برده میشوند و از ظرفیت داخل استفاده نمیشود، تا بتوانیم از خروج پروژه های نوسازی و تعمیرات شناورها به خارج از کشور جلوگیری کنیم.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یازدهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی کشور با حضور رئیس جمهور

چ مرداد 25 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه یازدهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی کشور با حضور رئیس جمهور میلاد پاشازاده کد خبر : 1965 ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ سعید جعفری: شورای عالی صنایع دریایی بالاترین نهاد تصمیم گیر در حوزه دریا می باشد، و به جای ایجاد ساختارهای موازی باید به اقدامات عملی بپردازیم. منبع

همچنین بخوانید: