هیچ کالای اساسی متروکه‌ای در بنادر گیلان وجود ندارد/ لایروبی مهمترین راهکار مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین یونسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه درحال حاضر راهی جز لایروبی برای مقابله با کاهش تراز آب خزر نداریم اما این نکته نباید فراموش شود که لایروبی تا اندازه ای امکان پذیر است و لایروبی فراتر از حد مجاز ممکن است موجب فرو ریختن شمع کوبی‌های پای اسکله‌ها شود.

وی افزود: این سوال که کاهش تراز آب دریای خزر طی 10 سال آینده با همین روند ادامه خواهد داشت یا خیر به صورت دقیق از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد گرفت.

تعیین تکلیف 350 تن کالای متروکه در انبارهای بنادر و دریانوردی گیلان

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مورد تعیین و تکلیف کالاهای متروکه در بنادر استان، تصریح کرد: با مذاکرات و همکاری اداره کل اموال تملیکی و گمرکات و همچنین با هدایت استاندار گیلان موفق شدیم کالاهای اساسی را از انبارهای بنادر خارج کنیم و اکنون هیچ کالاهای اساسی متروکه در بنادر گیلان وجود ندارد.

یونسی با بیان اینکه نزدیک به 350 تن کالاهای اساسی فاسد شدنی شامل ذرت، ارزن و جو در انبارهای گیلان وجود داشت، تصریح کرد: علاوه بر این کالاهای اساسی، حدود سه هزار تن نیز سایر کالاهای متروکه تعیین تکلیف شدند که این رقم نیز تاکنون به 250 تن رسیده است.

به گفته وی؛ کالاهای اساسی و غیر اساسی متروکه قطعی که از سال 1400 تاکنون از انبارهای این مجتمع بندری توسط اموال تملیکی خارج شده، به مقدار هشت هزار و 978 تن بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تایوان: ۴۵ هواپیما و ۹ کشتی چین اطراف جزیره مشاهده شدند

ی مرداد 29 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیا بلومز، وزارت دفاع تایوان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد که ۴۵ فروند هواپیمای نظامی و ۹ کشتی متعلق به چین را اطراف این جزیره شناسایی کرده است. بر اساس این بیانیه، ۲۷ فروند از ۴۵ […]

همچنین بخوانید: