امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل بنادر و دریانوری بوشهر و پلیس فتا/ تاکید طرفین بر ارتقای همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در توضیح این خبر اظهار کرد: با توجه به گسترش روزافزون فعالیت‌های فضای مجازی در سطوح مختلف جامعه، در راستای استفاده از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی مقرر شد تفاهمنامه همکاری مابین اداره کل بنادر و دریانوردی و پلیس فتا استان بوشهر منعقد شود.

وی بیان کرد: پلیس فتا ظرفیت بسیار خوبی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های فضای مجازی دارد که اشتراک این ظرفیت با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با انبوهی جامعه مخاطب می تواند دستاوردهای بسیار بالایی در پی داشته باشد.

شکیبی نسب ادامه داد: براساس این تفاهمنامه برگزاری کارگاه، همایش‌های علمی، کلاس های اطلاع رسانی و آگاه سازی فتا برای پرسنل و خانواده به صورت حضوری یا وبینار در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین تقویت و همکاری و تعامل برای استفاده از ظرفیت‌های طرفین در تولید محتوای دیجیتال آموزشی و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و تقویت همکاری و تعامل با اولویت انتشار محتواهای دیجیتال تولید شده در حوزه فضای مجازی و همچنین کانال ها شبکه های اجتماعی مرتبط فعال در بندهای تفاهمنامه همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی و پلیس فتا استان گنجانده شده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: فرهنگ سازی استفاده ایمن از فضای مجازی و آگاه سازی در قالب های نوین در اولویت اقدامات مشترک بین طرفین قرار دارد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر نیز گفت: در حوزه فضای مجازی با استقبال روزافزون این فضا اکنون بخشی از زندگی و رفتار مردم شده و بخش قابل توجهی از فعالیت های اقتصادی نیز بر همین بستر انجام می شود.

مهدی قاسمی افزود: کودکان و نوجوانان شاید در مدرسه و جامعه با افرادی محدود در ارتباط باشند ولی در فضای مجازی با مخاطبان بی شماری مواجه هستند که این وضعیت خود مستعد آسیب‌هایی فراوان است.

وی اظهار کرد: امروز شرایط به گونه ای رقم خورده که اینترنت منجر به الگوسازی برای جامعه و بویژه قشر جوان شده و با چنین شرایطی باید پیش از پیش به پیشگیری و ارتقا سواد رسانه‌ای در این حوزه توجه شود.

قاسمی افزود: 65 درصد جرائم فضای مجازی شامل کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب‎های بانکی است که با هدف جلوگیری از ضرر و زیان شهروندان باید در فعالیت‌های مرتبط با این حوزه اهتمام و دقت نظر کافی صورت گیرد و برای برگزاری دوره های آموزشی اهتمام لازم انجام شود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لایروب‌ها در راه بنادر دریای خزر/ خروج تمام کالاهای رسوبی از بنادر مازندران تا یک آینده

پ شهریور 2 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه کاهش تراز آب دریای خزر مشکلاتی برای همه بنادر ایرانی و خارجی حاشیه این دریا ایجاد کرده است، گفت: لایروبی حوضچه‌های بنادر به عنوان یکی از برنامه‌های دولت از سال […]
لایروب‌ها در راه بنادر دریای خزر/ خروج تمام کالاهای رسوبی از بنادر مازندران تا یک آینده

همچنین بخوانید: