ساخت و تحویل 2 فروند شناور کنترل و بازرسی از کشتی‌ های نفتی به بنادر بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سرپرست اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت و تحویل 2 فروند شناور کنترل و بازرسی از کشتی‌ های نفتی جهت بهره برداری در استان بوشهر، خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، احمد جعفری آرانی با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به اتمام ساخت 2 فروند شناور کنترل و بازرسی کشتی های نفتی بنام پایش 1 و 2، انجام فرآیند تحویل شناورها در مردادماه 1402 جهت بهره برداری در بنادر خارک و شهید طاهری استان بوشهر، مدنظر قرار گرفت.

استفاده از دانش بومی و ظرفیت شرکت‌ های کشتی سازی داخلی

به گفته وی، به منظور ارتقاء توان عملیاتی شناورهای خدماتی بنادر کشور با استفاده از دانش بومی و ظرفیت شرکت های کشتی سازی داخلی، طی قراردادی به مبلغ 4 میلیون و 400 هزار یورو مراحل طراحی و ساخت 2 فروند شناور کنترل و بازرسی از کشتی های نفتی به نام های پایش 1 و 2 انجام و پس از آزمون های حوضچه بندر و دریا (HAT و SAT) در 30 تیرماه سال جاری جهت بهره برداری در بنادر خارک و شهید طاهری، تحویل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر شد.

مشخصات فنی 2 فروند شناور پایش 1 و 2

سرپرست اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی در مورد مشخصات فنی این 2 فروند شناور، توضیح داد: این 2 فروند شناور دارای قدرت موتور 1800 اسب بخار، طول 18 متر، آبخور 95.0 متر ، حداکثر سرعت 25 گره دریایی، سرعت عملیاتی 22 گره دریایی، ظرفیت 11 نفر شامل 3 خدمه و 8 مهمان و ماندگاری در دریا به مدت 2 روز هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آذربایجان و ازبکستان یک شرکت لجستیک مشترک در مسیر ترانس خزر ایجاد می‌کنند

ش شهریور 4 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مانا، طرفین همچنین در خصوص تقویت بیشتر روابط راهبردی ازبکستان و آذربایجان و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف گفتگو کردند.رهبران دو کشور بر اهمیت استراتژیک توسعه همکاری در زمینه حمل‌و‌نقل و ترانزیت تأکید کردند. طی سال گذشته، حجم محموله‌های ازبکستانی که از طریق بندر باکو حمل […]

همچنین بخوانید: