امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری احداث کریدور خطوط لوله نفتی در بندر شهید رجایی/ ایجاد 12میلیون تن ظرفیت عملیاتی در سال با اجرای این طرح

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت تفاهم‌نامه سرمایه‌ گذاری احداث و بهره‌برداری از کریدور خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و اپراتوری با 80 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بین این اداره‌کل و بخش خصوصی در 15 سرفصل و تعهد کاری منعقد شده است.

 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، یکی از راه‌های موثر برون رفت دستگاه‌ها و نهادها از کمبود منابع مالی و اعتبارات استفاده از سرمایه‌گذاری‌ خارجی و داخلی و جذب آنها از طریق انعقاد تفاهم‌نامه است و این تفاهم نامه سرمایه‌گذاری نیز در راستای تحقق این هدف مهم به امضا رسید.

 

حسین عباس‌نژاد میزان سرمایه‌گذاری ثابت این طرح را 80 هزار میلیارد ریال اعلام کرد که با احداث و بهره‌برداری از این طرح برای 128 نفر شغل ایجاد می‌شود. 

 

وی ادامه داد: این طرح حدود 85 کیلومتر در 2 فاز مستقل – فاز یک کریدورهای B و V، فاز 2 کریدور C و A –  به ظرفیت عملیاتی 12میلیون تن در سال، احداث و به بهره‌برداری می‎رسد.

 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ این طرح در قالب یک قرارداد(BOT) از طرف متقاضی سرمایه‌گذاری و در محدوده زون نفتی بندر شهید رجایی در نظر گرفته شده که طول دوره ساخت هر یک از فازها چهار سال برآورد شده است.

 

عباس‌نژاد در بخش دیگری محورهای این تفاهم‌نامه را شامل نوسازی ابنیه زیرساخت‌های موجود برای پیشگیری از تخریب بیشتر و جلوگیری از بروز حوادث زیست محیطی، افزایش بهره‌وری از اسکله‌های نفتی با افزایش دبی ارسال و دریافت و با بهینه سازی سایر خطوط انتقال عنوان کرد.

 

وی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه را ساماندهی و ایجاد خطوط لوله مشترک برای جلوگیری از اشغال اراضی و پسکرانه اسکله‌ها توسط خطوط لوله بخش خصوصی، جلوگیری از استفاده انحصاری از اسکله‌‌ها و خطوط، امکان ایجاد دسترسی به ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در راستای کاهش ترافیک جاده‌های داخلی بندر و صرف هزینه انتقال زمینی به مخازن، امکان ایجاد دسترسی به کلیه اسکله های موجود و در دست اجرا در مجتمع بندری شهید رجایی عنوان کرد.

 

پایان پبام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تحول در حمل‌ونقل دریایی با فنّاوری‌های نوین

د شهریور 6 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه ترجمه و  اقتباس: بهاره قهرمانیدر این مقاله برخی از نوآوری‌های هیجان‌انگیز که در صنعت دریایی کارآیی و بهره‌وری دارد معرفی می‌شود.  اما پیش از پرداختن به موارد متعدد فنّاوری دریایی شاید این سؤال به ذهن برخی از افراد خطور کند که کدام نوآوری‌های مربوط به فنّاوری […]

همچنین بخوانید: