ناوگرو ۸۶ اشاعه دهنده وحدت اسلامی در آب‌های اقیانوس‌های جهان بود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی عصر چهارشنبه در همایش وحدت اسلامی در سالن شمس ارومیه با یادآوری محدوده اجرای، مأموریت و مسیر ناوهای ایرانی با ناو گروه ۸۶ اظهار کرد: فرزندان این مرز و بوم با طی کردن اقیانوس آرام و پیمودن هشت هزار مایل دریایی و ۱۵ هزار کیلومتری طولانی‌ترین مسیر اقیانوسی جهان را درنوردیدند تا اشاعه دهنده وحدت اسلامی و قدرت نظامی ایران در جهان باشند.

وی با بیان اینکه در این سفر سربازان ۲۹ استان به ویژه از آذربایجان‌غربی حضور داشتند افزود: سربازان ایران در عمق اقیانوس‌ها با عشق، محبت و حفظ وحدت به دنبال امنیت و یکپارچگی کشورشان بودند و این فرهنگ را در کشورها و بنادر مقصد به عینه اشاعه کردند تا جهانیان با فرهنگ غنی ایران آشنا شوند.

وی افزود: تاکنون هیچکس نمی‌توانست تأیید کند که کشوری در تحریم چهار دهه‌ای بتواند با وسایل و تجهیزاتی که به دست جوانان کشورش ساخته شده است در موج‌های ۹ تا ۲۰ متری اقیانوس‌ها سفر کند؛ ما امروز به راحتی می‌توانیم در موقعیت‌های مختلف اقیانوس آرام شرایط جوی را بسنجیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی رنگین کمان اقوام و ادیان است، اظهار کرد: مردم این استان در کنار یکدیگر با و وحدت مثال زدنی موفقیت‌های خوبی داشته‌اند.

همایش وحدت اسلامی در سرسرای شمس ارومیه با حضور اقشار مختلف مردم و مولود خوانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت برگزار شد.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از هشت ماه دریانوردی و طی بیش ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور ۳۶۰ درجه دور کره زمین انجام شد، به کشور بازگشت و در مسیر خود از خطرناک‌ترین تنگه برای دریانوردی گذر کرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خانه به دوشیِ آبزیان در اقیانوس‌های گرم

چ مهر 12 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گفته یک استاد زیست‌شناسی در ترکیه، تغییرات آب و هوایی نه تنها منجر به رکوردشکنی گرما در خشکی بلکه در دریاها و اقیانوس‌ها نیز شده است و این وضعیت باعث شده تا موجودات دریایی و بسیاری از آبزیان حساس‌تر از زیستگاه‌های بومی خود مهاجرت کنند. […]
خانه به دوشیِ آبزیان در اقیانوس‌های گرم

همچنین بخوانید: