صدور 836 سند دریانوردی در خوزستان طی شش ماهه نخست سال جاری/ تردد ایمن 351 فروند شناور حامل کالای خطرناک

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه 836 فقره انواع گواهی‌نامه دریانوردی در بازه‌ی زمانی شش ماهه نخست سال جاری صادر شده است، گفت: به دنبال برگزاری ادواری آزمون‌های سراسری دریانوردی برای متقاضیانی که در مراکز آموزش دریانوردی تحت نظارت این اداره کل آموزش دیده‌اند، این تعداد گواهی شایستگی برای آنان صادر شده است.  

 

ارائه بیش از ۱۴ هزار ساعت خدمات دریایی ایمن به انواع شناورها 

 

به گفته وی، با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سال گذشته بیش از 14 هزار و 890 ساعت خدمات راهنمایی و یدک‌کشی ایمن در قالب 6982 مورد عملیات به انواع کشتی‌های فله‌بر، کانتینری، تانکرهای حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات صنایع پتروشیمی همجوار بدون هیچ گونه حوادث و یا سوانح دریایی ارائه شد.

 

سبزوی‌ند در تشریح این عملیات‌ها افزود: ارائه خدمات دریایی شامل هدایت و پهلودهی به انواع کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات پتروشیمی همجوار توسط بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) نشان از اهمیت و نقش به‌سزای این مجتمع در راستای توسعه اقتصاد دریامحور و تولید ناخالص داخلی دارد.

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: علاوه بر نقش حیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره)  در واردات و تأمین کالاهای اساسی کشور، مجاورت با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با 21 واحد فعال تولیدی و 26 میلیون تن ظرفیت سالانه، تردد کشتی‌های حامل کالاهای خطرناک در آبراه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی این مجتمع بندری حمل و نقل دریایی می‌باشد. 

 

تردد ایمن 351  فروند شناور حامل کالای خطرناک  در شش ماهه نخست سال جاری

 

وی خاطر نشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تعداد 351 فروند حامل مواد خطرناک (تانکر) در آبراه خورموسی با ایمنی کامل تردد کردند.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اراده و قدرت برتر در خلیج فارس و غرب آسیا با ایران است

ش مهر 15 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، سردار رمضان زیراهی شنبه‌شب در همایش بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت شهدای عملیات نبرد مستقیم با آمریکا در آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: شهدای خلیج فارس با شهادت و شهامت خود برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کردند. وی با اشاره به اینکه […]

همچنین بخوانید: