ارتقاء سطح ایمنی تردد شناورهای ورودی به بندر امام (ره)/ ۵سال خدمات‌دهی دریایی بدون حادثه

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سجاد سبزیوند معاون دریایی این اداره کل با اعلام این خبر بیان داشت: به دنبال ارائه بیش از 25 هزار ساعت خدمات راهنمایی و یدک‌کشی به شناورهای متردد در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) 13 درصد رشد حاصل شد.

 

سبزیوند در ادامه با اشاره به مدیریت موفق 10 مورد شبه‌سانحه در جریان عملیات دریایی، از کاهش 23 درصدی شبه سوانح در مقایسه با سال گذشته خبر داد که ناشی از  ارتقاء ایمنی دریانوردی در این مجتمع بزرگ بندری بوده است.

 

وی گفت با انجام 34 مورد خدمات جستجو و نجات در حوزه استحفاظی دریایی این بندر،  این نوع خدمات در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافت.

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح عوامل موفقیت در ارتقاء ایمنی دریانوردی، انجام ارزیابی ریسک و شناسایی مناطق پرخطر دریایی، بهره‌برداری از نتایج برگزاری مانورهای ترکیبی دریایی به منظور ایجاد آمادگی عملیاتی، تعمیرات اساسی، ارتقاء آماده به‌کاری و بازنگری در جانمایی علائم کمک ناوبری را از جمله اقدامات مؤثر در این موفقیت برشمرد.

 

سبزیوند همچنین با اشاره به تقویت مرکز کنترل ترافیک دریایی با استفاده از توان متخصصان دریایی، از برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و منظم برای افسران آن مرکز  خبرداد و گفت: انجام بازرسی‌های مستمر شناورهای ورودی از دیگر علل ارتقاء ایمنی شناورهای متردد است.

 

وی تصریح کرد: مداومت در پیگیری و اجرای اقدامات کنترلی به منظور ارتقاء و پایداری ایمنی تردد شناورها  موجب شده است در 5 سال گذشته در جریان خدمات‌دهی دریایی هیچ گونه حادثه‌ای رخ ندهد.

 

پایان پیام/

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناو جنگی شهید سلیمانی به ناوگان نیروی دریایی سپاه ملحق شد

ی مهر 23 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه ناو جنگی شهید سلیمانی به ناوگان نیروی دریایی سپاه ملحق شد میلاد پاشازاده کد خبر : 2172 ۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ناو جنگی و تمام ایرانی شهید قاسم سلیمانی طی مراسمی به آب انداخته شد و در خدمت منطقه سوم نیروی دریایی سپاه قرار گرفت. منبع

همچنین بخوانید: