اهدای مجموعه ای از جانوران دریایی به موزه حیات وحش استان مرکزی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/مرکزی مسئول موزه حیات وحش استان مرکزی از اهدای مجموعه ای از جانوران دریایی به موزه حیات وحش استان خبر داد.

عاطفه سماعی در گفت و گو با مرین‌پرس، اظهار کرد: موزه حیات وحش استان مرکزی که در داخل مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد،  از سال ۱۳۷۸ افتتاح شده و تا امروز ۱۴۰۰ نمونه در این موزه در معرض نمایش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این موزه نمونه هایی از حیوانات تاکسیدرمی شده شامل پرندگان و پستانداران و همچنین انواع بندپایان، حشرات، صدف ها و سنگ ها و کانی ها جمع آوری شده است، گفت: سال گذشته یکی از مجموعه داران کشور، تعدادی سنگ و کانی به موزه اهدا کرد و امسال نیز یکی از مجموعه داران اراکی حدود ۳۰۰ نمونه از جانواران دریایی سراسر جهان شامل انواع صدف، مرجان، ستاره های دریایی و … به موزه اهدا کرد که با ثبت در بانک اطلاعاتی اداره کل، امروز رسما در معرض نمایش قرار گرفت.

سماعی تصریح کرد: موزه حیات وحش استان مرکزی دارای ۷۵۰ متر وسعت در سه طبقه است که در کنار نمایش نمونه های مختلف جانوری، صحنه هایی از زیستگاه های مختلف نیز به نمایش درآورده است.

وی تاکید کرد: تقریبا تمامی استان های کشور دارای این موزه هستند، اما موزه حیات وحش استان مرکزی به دلیل تعداد و تنوع نمونه رتبه اول کشور را در اختیار دارد و مدارس و خانواده ها می توانند در ساعات اداری و با تعیین وقت قبلی از موزه بازدید داشته باشند.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نوسازی کشتی نازمهر در مجتمع کشتی سازی کاسپین صدرا

ی مهر 30 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در راستای حمایت از اقتصاد دریامحور با توجه به تحریم های همه جانبه ی کشور و به تبع آن صنایع کشتی سازی، به منظور تسهیل در امور صادرات استان مازندران عملیات جوان سازی شناور […]

همچنین بخوانید: