ورود ۴۴۷ شناور به مجتمع بندری انزلی/ رشد ۴۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین یونسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: طی ۷ ماهه امسال در مجموع یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۹۴ تن عملکرد تخلیه و بارگیری مجتمع بندری انزلی بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۰ درصدی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۴۴۷ شناور وارد مجتمع بندری انزلی شدند، افزود: حضور این تعداد شناور نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۳ درصدی را به خود اختصاص داد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه طی ۷ ماهه امسال بیش از 940 هزار تن واردات به مجتمع بندری انزلی انجام شده، خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارد شده شامل؛ غلات (جو و ذرت) چوب و آهن آلات است.

یونسی با اشاره به صادرات از این مجتمع بندری گفت: طی این مدت 200 هزار تن مواد معدنی، مصالح ساختمانی، سیمان، مواد شیمیایی و کنستانتره میوه از مجتمع بندری انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.

وی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای مهم نیم‌سال نخست سال جاری بنادر استان گیلان، تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری با شرکت صنایع غذایی، ارتقاء تجهیزات پورت اپراتور با افزایش گروه کاری از ۶ فروند کشتی به ۹ فروند و تا پایان سال جاری به ۱۱ فروند همزمان، انجام لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر انزلی به مقدار ۱۸۱ هزار مترمکعب، خروج کالای اساسی متعلق به سازمان اموال تملیکی همچنین مذاکره جهت سرمایه گذاری برای احداث سیلوی غلات و مخازن روغن خام خوراکی از جمله مهم ترین اقدامات صورت گرفته طی مدت مذکور در بنادر استان گیلان است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین

ش آبان 13 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بازدید شورای برنامه ریزی استان از طرح جاده دسترسی مجتمع بندری نگین اظهار کرد: برای ارتباط بندر بوشهر به مجتمع بندری نگین جاده ای بطول ۹ کیلومتر و ۴۵۸ متر […]
پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین

همچنین بخوانید: