یک کشتی بزرگ کانتینربر یخچالی در دریای خزر به آب انداخته شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در این مراسم گفت: امروز افتخار داریم که در خدمت شما بزرگواران افتتاح دفترکشتیرانی خزر در مازندران و نتیجه فعالیت های تحول گرایانه شرکت صدرا که در طول یکسال اخیر تحولات خوبی را شاهد بودیم و اتفاقات مهمی رقم خورد را شاهد باشیم و بتوانیم در مسیر توسعه مازندران با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه دریایی دل مردم را شاد کنیم.

وی افزود: تقارن این‌مراسم و سیاست های راهبردی امور دریایی توسط رهبری را به فال نیک می گیریم و شاکریم که در طول مسیر سیاست های رهبری و نظام‌حرکت می کنیم.

استاندار مازندران گفت: مازندران به دلیل موقعیت، با فعال کردن کریدور شمال جنوب با سه بندر امیرآباد و نوشهر و فریدونکنار و سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر مهمترین بستر فعالیت های اقتصادی شمال کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه ارسال مرسولات تجاری به کشورهای همسایه و روان سازی فعالیت تجاری باید با قوت انجام شود که محور اصلی بنادر مازندران است‌، بیان کرد: دیپلماسی موفق مازندران با کشورهای همسایه در راستای توسعه اقتصادی مازندران می تواند به قطب تجارت ایران تبدیل شود اگر بستر فراهم و آماده شود.

استاندار مازندران  با بیان اینکه صادرات کالاهای ایرانی به روسیه توسط کشتی­‌های کانتینردار شرکت کشتیرانی دریای خزر، تنها سه روز به طول می‌انجامد، گفت: از امروز صادرات محصولات استان مازندران با کشتی‌های کانتینردار یخچالی در دریای خزر توسعه بیشتری می‌­یابد.

وی ادامه داد: از این پس محموله‌های صادراتی مرکبات با کانتینر‌های یخچال‌دار جابه‌جا می‌شوند و نخستین محموله‌­های صادراتی به وسیله این کشتی به مقصد روسیه ارسال خواهند شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه با استانداران کشورهای همسایه توافقاتی انجام شد و حمل و نقل و ترانسفر بین قاره ای با محوریت سه بندر مازندران، خاطرنشان کرد: این مهم‌می تواند تحولات عظیمی ایجاد کند که ۲۴۶ میلیون دلار در سفر اخیر بین روسیه و ایران قرارداد بسته شد و عقد قرارداد بین‌ پایانه محصولات کشاورزی مازندران برای سه فروشگاه غذایی روسیه با ۲۷ هزار شعبه در ۸۵ استان روسیه تاریخ مراودات ما و روسیه را در مسیر جدیدی قرار داد.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: حل و فصل مشکلات گمرکی در روسیه در جلسه ای با رئیس گمرگ فدراسیون روسیه حل و فصل شد و پذیرفته شد تا در ترخیص کالای غذایی مازندران تسریع شود.

وی یادآور شد: دولت، بسترسازی و حمایت و زیرساخت های مورد نظر را مورد توجه داد و باید بخش خصوصی در ادامه راه با قوت وارد شود.

به گفته مقام عالی دولت در استان مازندران، این استان با چهار کشور هم مرز است و فضای صادرات مرسولات تجاری به کشورهای همسایه و روان سازی فعالیت تجاری باید با قوت انجام شود که محور اصلی بنادر مازندران خواهد بود و خط جدید فعالیت های دریایی ما جامه عمل پوشاندن به سیاست هلی راهبردی رهبری است.

وی گفت: در یکسال گذشته افزایش چشمگیری در صادرات و واردات بنادر مازندران را شاهد بودیم و اگر همت شما مدیران و دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی نبود و اگر کالایی نبود، نمی شد و تولیدکنندگان مازندران که جهادی کار می کنند کمک کار هستند.

استاندار مازندران اظهار کرد: اگر سه میلیون تولید مرکبات ما در مازندران باشد باید با صادرات پایدار ۲ برابر شود و در بخش برنج هم که در فروش دچار مشکل هستیم با باز کردن صادرات می توانیم برنج‌ مازندران را از نظر کمی و کیفی، توسعه و کیفیت بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: تجار مازندران باید ورود کرده و محصولات صادراتی کشور را از طریق بندرامیرآباد، نوشهر و فریدونکنار منتقل شود با توجه به ظرفیت ریلی کشور در بندرامیرآباد باید تحولات بزرگ ایجاد شود.

حسینی پور افزود: سفرهای دریایی دارای جذابیت است و باید بالفعل تبدیل شود و یک کروز دریایی برای سفرهای دریایی در خزر نداریم و باید به روز شویم.

استاندار مازندران در پایان اظهارات خود خواهان همکاری تمامی نهادهای مرتبط با صادرات برای حمل هر‌چه بهتر محصولات استان از طریق حمل‌و‌نقل دریایی شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۵۳ درصدی ورودی افسری دریایی/ توسعه کمی و کیفی دریانوردان کشور در دستور کار

ج آبان 19 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه  علی‌اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اقدامات انجام شده برای ممیزی سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) را تشریح کرد و گفت: ممیزی آیمو از ایران در پاییز سال آینده انجام می‌شود […]
افزایش ۵۳ درصدی ورودی افسری دریایی/ توسعه کمی و کیفی دریانوردان کشور در دستور کار

همچنین بخوانید: