توجه به اقتصاد دریا، به بهبود معیشت و رونق اشتغال منجر می شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حجت الاسلام و المسلمین جاسم عبادی تاکید کرد: اگر ما به مقوله دریا و اقتصاد دریایی و آبی توجه کنیم، خیلی از معضلات منطقه، معضلات معیشتی و اقتصادی منطقه حل می‌شود.

امام جمعه شهر بندر امام خمینی(ره) با اشاره به سهم 50 درصدی تولید ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته از سواحل و سهم ناچیز کشورمان در استفاده از دریا در تولید ناخالص ملی، اظهار داشت: یکی از آفت‌های خانمان‌سوز در کشورمان عدم توجه به ظرفیت‌های درون کشورمان از جمله ظرفیت‌های دریایی است.

حجت الاسلام و المسلمین جاسم عبادی اظهار داشت: یکی از عناصر قدرت سیاسی و ظرفیت‌های رشد اقتصادی کشور، اقتصاد دریامحور است.

وی در ادامه با برشمردن ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، این بندر بزرگ تجاری را از مهم‌ترین پایانه‌های بندری کشور عنوان کرد و تصریح کرد: مدیران شهرستان باید با برنامه‌ریزی دقیق و علمی و بهره‌گیری از دانش نخبگان از ظرفیت‌های دریایی منطقه در حوزه گردشگری و تجاری برای رفع معضلات منطقه از جمله بیکاری استفاده بکنند.

امام جمعه شهر بندر امام خمینی(ره) افزود: مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و استان با تدوین دستورالعمل جامعی مبتنی بر کار علمی و به دور از هیجان زدگی، برای بهره‌گیری مطلوب از تمامی ظرفیت‌های ساحلی و دریایی تلاش کنند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خروج بیش از 25 تن کالای متروکه منقضی شده از انبار بندر دیر/ تخفیف 33 درصدی برای ترخیص فوری کالاها ظرف یک ماه

د آبان 22 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، راحله پورمحمد اظهار داشت: این کالاها با دستور مستقیم رییسکل بازرسی و دادستان جهت امحا به سازمان فروش و جمع آوری اموال تملیکی تحویل شد. وی گفت: این کالاها شامل مواد غذایی، نوشیدنی انرژی‌زا و لوازم […]
خروج بیش از 25 تن کالای متروکه منقضی شده از انبار بندر دیر/ تخفیف 33 درصدی برای ترخیص فوری کالاها ظرف یک ماه

همچنین بخوانید: