پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت بندر راهبردی سیریک در شرق هرمزگان/ اقدام توسعه‌ای دولت مردمی برای رونق معیشت ساحل‌نشینان جنوب کشور

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین عباس‌نژاد در بازدید از روند احداث بندر سیریک، اظهار کرد: طی پنج‌ماه و از زمان آماده‌سازی پسکرانه این بندر راهبردی در حوزه شرق استان هرمزگان، پیشرفت بندر سیریک به بالای 90 درصد رسیده است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: بندر سیریک با 51 هکتار مساحت و 36 هکتار حوضچه با پنج اسکله رمپ طراحی شده است.

عباس‌نژاد گفت: درحال حاضر سه اسکله رمپ این بندر نصب شده و 2 اسکله بعدی نیز به زودی نصب خواهد شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: این طرح مهم و راهبردی در حوزه اقتصاد دریامحور و توسعه معیشت ساحل‌نشینان حوزه شرق استان در سفر آتی رییس جمهوری به هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

اقدامی مهم در راستای توسعه اقتصاد دریامحور

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز با اشاره به نصب چند رمپ فلزی، پس از ساخت اسکله‌های بتونی، گفت: نصب این تجهیزات در زیرساخت ارتباط تجاری بسیار موثر بوده و زمینه تخلیه و بارگیری در زمان مناسب برای بهره‌برداری بیشتر از زمان جزر و مدی دریایی و حوزه عملیاتی بندر را فراهم می‌کند.

حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به آسفالت ورودی بندر توسط سازمان بنادر به عنوان یکی از مطالبات عمده مردمی، احداث بندر سیریک و توجه به توسعه زیرساخت‌های آن را اقدامی مهم در راستای توسعه بنادر کوچک و توسعه اقتصاد دریامحور برشمرد که از سیاست‌های اصلی سازمان بنادر و وزرات راه و شهرسازی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برنامه ریزی وزارت اقتصاد برای توسعه سهم اقتصاد از دریا

چ آبان 24 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه یک مقام مسئول در وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد درصدد توسعه سهم ایران از اقتصاد دریا محور است، یادآور شد: متاسفانه سهم اقتصاد دریا در GDP کشور بسیار ناچیز است و باید هدف گذاری ما به سمتی حرکت کند که این سهم ارتقاء […]

همچنین بخوانید: