فعال‌سازی تخصصی ظرفیت‌های دریایی؛ اولویت دولت سیزدهم/ سه بندر کوچک هرمزگان تخصصی می شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی دوستی در نشست کارگروه ویژه مرز بنادر، با بیان این مطلب افزود: با توجه به برنامه‌ریزی منسجم برای فعال‌سازی ظرفیت‌های دریایی در استان، سال گذشته بندر تخصصی خمیر در زمینه معدنی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دوستی خاطرنشان کرد: مرز مجاز شدن دریایی پروژه‌ای زمان بر است اما باید بستر لازم برای دریافت این مجوزها ایجاد شود و زیرساخت‌ها و موارد فنی تخصصی مورد نیاز در بنادر یادشده شده نیز باید احداث شود.

به گفته استاندار هرمزگان، بندر سیریک در سفر رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید و موارد باقی‌مانده برای افتتاح از این بندر به سرعت تجهیز و تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: بندرخمیر و بندر چارک نیز می‌توانند به صورت تخصصی حوزه‌های تجاری مورد نظر را انجام دهند و پس از دریافت مجوز مرز دریایی این بنادر امکان جذب سرمایه‌های مختلفی را خواهند داشت که در نتیجه آن توسعه استان رقم خواهد خورد.

دوستی گفت: باید برای افزایش بهره‌وری از بندر سیریک بستر لازم برای ترانزیت خودرو از این بندر به مقصد افغانستان ایجاد شود.

گفتنی است؛ این نشست با دستورکار بررسی طرح فنی توجیهی بندرخمیر، چارک و سیریک به منظور اعطای مرز مجاز دریایی با حضور اعضا برگزار و تصمیمات لازم برای تحقق این امر اخذ شد و همچنین مصوبات برای طی مراحل نهایی و اخذ مجوز هیات وزیران به تهران اعلام شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف بیش از ۳ میلیارد لوازم جانبی موبایل از یک شناور باری در بندر دلوار

ی آبان 28 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، «سرهنگ ستاد یدالله شرفی» با بیان اینکه تمام مرز دریایی خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر تحت رصد مأموران مرزبانی قرار دارد اظهار داشت: برخورد با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولیدات داخلی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد. وی […]
وزیر راه و شهرسازی،ساماندهی پایانه‌های مرزی ،توسعه بنادر

همچنین بخوانید: