بازدید یک هیات اقتصادی روس از بندرامیرآباد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن تبیین عملکرد و قابلیت‌های بندرامیرآباد به حجم بالای مراودات اقتصادی کشور روسیه با جمهوری اسلامی ایران با محوریت بندرامیرآباد اشاره کرد و گفت با توجه به شرایط موجود در منطقه ، این همکاری ها می بایستی بیش از پیش افزایش پیدا کند.

 

محمد علی موسی پور به حجم ۸۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا با کشور روسیه در بندرامیرآباد اشاره کرد و گفت در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ حجم مرودات تجاری با کشور روسیه بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده که امیدواریم با ظرفیت های بالقوه موجود میان بنادر دو کشور این حجم از مبادلات به بالاترین حد خود در آینده برسد.

 

وی در ادامه به ظرفیت ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در بندرامیرآباد اشاره و پروژه‌های در دست اقدام و در حال بهره برداری را در زمینه های مختلف اعم از احداث سیلو ، مخازن روغن خوراکی و کارخانه‌های متعدد تولیدی و نیز فرآیندهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر را تشریح کرد.

 

موسی پور همچنین به ارائه امکانات متقابل بنادر دو کشور به صاحبان کالا و سرمایه گذاران اشاره و تصریح کرد ، در صورت ارائه امکانات از سوی بنادر کشور روسیه ، این آمادگی در بندرامیرآباد وجود دارد که متناظر با آن ، این امکانات را ارائه دهد.

 

مدیرکل بندرامیرآباد در پایان به ظرفیت نگهداری ۳۶۶ هزار تنی سیلوی غلات و تردد ۷۰ درصدی شناورها میان بنادر امیرآباد ، آستاراخان و ماخاچ کالا اشاره و بر مشارکت در ایجاد مرکز لجستیک ، سرمایه‌گذاری در تأمین تجهیزات و همسان سازی تعرفه ها بین بنادر ، تداوم جلسات هماهنگی میان دو طرف به منظور توسعه حمل‌ونقل دریایی تأکید کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۷ آذر باید به عنوان روز فداکاری نیروی دریایی ارتش معرفی شود

س آذر 7 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مانا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا ظهر امروز در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان در نیروی دریایی ارتش به‌خصوص ظرفیت این نیرو برای کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد دریا محور، […]

همچنین بخوانید: